Wyszukaj w serwisie

System odwodnienia powierzchniowego dróg i ulic

W materiale opisano kwestie problemów technicznych związanych z odwodnieniem powierzchniowym z uwzględnieniem wielkości spływu. Przedstawiono również aspekty, od których uzależniona jest sprawność systemu odwodnienia.

Zadaniem systemu odwodnienia powierzchniowego jest przejęcie i odprowadzenie do odbiornika wód opadowych. A także wód spływających z przyległego terenu (zlewni terenowych) do drogi. W przypadku wód przenikających z gruntu do konstrukcji drogi, sączeń na skarpach, przejęciem tych wód zajmuje się system odwodnienia wgłębnego – drenaż płytki i głęboki.

Elementy odwodnienia powierzchniowego dróg i ulic

Do otwartych urządzeń składowych odwodnienia powierzchniowego zalicza się:

  • muldy przydrożne – stosuje się je jako elementy odwodnienia dróg klas: A, S, GP, przebiegających w wykopie; mają one w przekroju poprzecznym kształt kołowy odcinkowy, szerokość muldy wynosi od 1,0 do 2,5 m, głębokość: minimum 20 cm, ale nie więcej 0,2 szerokości;
  • rowy trójkątne – stosuje się je na drogach klasy: A, S i GP, w szczególności w [...]
Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.