OpenRoads™ Designer Projektowanie dróg w BIM. Część 4 – przestrzenny model drogi

Czwarta część cyklu materiałów opisujących, jak realizować projekty drogowe od numerycznego modelu terenu istniejącego do dokumentacji projektowej, a wszystko w OpenRoads™ Designer firmy Bentley. Seria jest poświęcona praktycznym narzędziom i procesom, które pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania. Cykl powstał na podstawie książki pt. OpenRoads™ Designer. Projektowanie dróg w BIM autorstwa Krzysztofa Jędrycha, Michała Latały, Jana Poślady oraz Tadeusza Zielińskiego wydanej przez Multiconsult Polska. W niniejszym artykule wykorzystano fragmenty książki.

W bieżącym artykule kontynuujemy przygodę z przestrzennym modelem drogi. Temat jest na tyle rozległy, że rzetelne omówienie tematu przeciągnęło się na dwa teksty. W części czwartej chciałbym przedstawić dwa sposoby na definiowanie przechyłek, które trochę różnią się od poprzednich wersji oprogramowania.

Uporządkujmy sytuację:

  • wcześniej:
    • została zaprojektowanej trasa i niweleta drogi oraz niwelety rowów (rys. 1),
    • zdefiniowano stosowany przekrój normalny (rys. 2),
    • utworzono korytarz drogi,
    • przypisano przekrój normalny do przestrzennej osi drogi – przyjęto, że na całej długości drogi występuje ten sam przekrój (w części 3),
    • wprowadzono poszerzenia na łukach (w części 3),
    • przypisano niwelety rowów,
  • należy:
    • utworzyć i przypisać przechyłkę na łuku i rampy.

Definiowanie przechyłek i ramp

Opis zadania

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.