Innowacyjne prefabrykaty łukowe dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. II.
Od lipca 2018 r. do listopada 2019 r. firma OPTEM wraz z Zakładem Dróg i Mostów Politechniki Rzeszowskiej realizowały projekt badawczy pt.: „Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego”, którego celem było opracowanie nowego prefabrykatu łukowego optemARCH. W rezultacie otrzymano znacząco ulepszony wyrób budowlany charakteryzujący się mniejszym ciężarem oraz podwyższoną odpornością na korozję.
W ramach projektu przeprowadzono badania innowacyjnego prefabrykatu wykonanego z betonu lekkiego ze zbrojeniem kompozytowym oraz dla porównania badania tradycyjnego prefabrykatu z betonu zwykłego ze zbrojeniem stalowym. Przeprowadzono badania statyczne i zmęczeniowe prefabrykatu żelbetowego (z betonu zwykłego) oraz dwóch prefabrykatów wykonanych z betonu lekkiego ze zbrojeniem z prętów GFRP. W pierwszej części artykułu w majowym wydaniu magazynu „Mosty” przedstawiono badania prefabrykatu żelbetowego [1]. W drugiej części artykułu zostaną zaprezentowane wyniki badań statycznych prefabrykatu wykonanego z betonu lekkiego ze zbrojeniem z prętów GFRP. Trzecia część artykułu przedstawiać będzie wyniki badań zmęczeniowych innowacyjnego prefabrykatu.
[...]którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!




