Estakada w ciągu autostrady A1 w Knurowie – historia pewnego przypadku

W materiale w dużym skrócie opisany został etap przygotowania odcinka autostrady A1 do realizacji. Problemy związane z samą realizacją a także etap utrzymania. Funkcjonowanie obiektu WA-470 – estakady w ciągu autostrady A1 w Knurowie oraz problemy związane z jego oddziaływaniem na otoczenie (w zakresie hałasu od dylatacji), jest głównym przedmiotem analizy w referacie.

Przygotowanie inwestycji drogowych to etap złożony i długotrwały. Problemami w trakcie przygotowania dokumentacji projektowych oraz opracowań środowiskowych są właściwy dobór urządzeń ochrony środowiska (w tym przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne). Jak również aspekty techniczno-funkcjonalne poszczególnych branż (takie jak: materiały, uwarunkowania gruntowo-wodne, wyposażenie drogi itp.). Uzyskanie stosownych decyzji zezwalających na budowę drogi niejednokrotnie związane jest z koniecznością dokonywania zmian w rozwiązaniach projektowych, które w konsekwencji prowadzą do dalszych problemów.

Trochę historii – przygotowanie inwestycji drogowej

Projekt wstępny dla autostrady A1 na odcinku Sośnica – Gorzyczki opracowany w latach 2002-2003 zakładał wykonanie przejścia przez staw Moczury w Knurowie obiektem WA-470 z częściowym nasypem w ściankach szczelnych. Co przedstawia rys. 1. Rozwiązanie takie zostało zaopiniowane pozytywnie m.in. przez Wojewódzką Komisję Ochrony Przyrody Województwa Śląskiego, której posiedzenie odbyło się 8 stycznia 2003 r.

Rys. 1. Projekt wstępny dla ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.