9 skutecznych strategii na złagodzenie skutków kryzysu

2. Rozmowa z pracownikami

W tej wyjątkowej sytuacji warto rozmawiać z pracownikami o trudnościach związanych z prowadzeniem działalności. Rynek pracownika skończył się wraz z pierwszym przypadkiem koronawirusa w Polsce. Czasem warto zmniejszyć zatrudnienie poprzez skrócenie czasu pracy pracowników np. do 3/4 etatu niż całkowicie likwidować stanowiska. Takie rozmowy wymagają niesłychanie dużo empatii z obu stron. Aby przysposobić pracownika do pracy, potrzeba wielu lat doświadczenia, a zwolnić można w jednej chwili. Aby odnowić kadrę, która znów będzie skuteczna i samodzielna w działaniu, potrzeba sporo czasu, wysiłku i błędów, na które nie będzie nas stać. W przypadku konieczności zredukowania kadry należy zastanowić się, który z procesów w firmie jest kluczowy, a który odgrywa rolę drugorzędną. Za procesami stoją ludzie i to pewnie jeden z kluczy do podjęcia tego trudnego wyboru. Szukajmy odpowiedzi na pytanie, bez kogo nie będę mógł rozwijać firmy w przyszłości? Które kompetencje będą najbardziej potrzebne, aby dotrwać do normalnych czasów? Oderwanie się od nazwisk, sztywnych reguł i analiza biznesu będzie tutaj najlepszym rozwiązaniem.

3. Poszukaj nowych klientów

Obdzwoń swoich klientów i zapytaj o możliwość sprzedaży swoich produktów. Warto skontaktować się ze swoimi dobrymi i wiernymi klientami, którzy będą w stanie pomóc. Tutaj pomaga również kreatywność w działaniu. Może rozpoczniesz aktywne poszukiwanie klientów dla swoich produktów? Warto wsiąść w samochód i udać się na rozpoznanie rynku w okolicy. Trudno jest kierować swoją ofertę do nowych osób, ale jest to najbardziej pożądana cecha dobrego handlowca. Najbardziej zależy nam na przyciągnięciu nowych klientów do firmy. To oni przynoszą dodatkowy dochód ze sprzedaży. Najczęściej klienci kupują od osób,...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.