Zabezpieczenia prześwitów między obiektami – doświadczenia inwestora

Zabezpieczenia antykorozyjne

Dodatkowo konstrukcja stalowa ramki i siatki posiada zabezpieczenie antykorozyjne o grubości łącznej min. 200 µm.

Dopuszczono też inne zabezpieczenie antykorozyjne dla ramek i siatek, wcześniej zaakceptowane przez GDDKiA, przy założeniu gwarantowanej trwałości zabezpieczenia min. 15 lat dla założonej kategorii korozyjności środowiska C4.

Mocowanie zabezpieczenia

W przypadku mocowania osłony zabezpieczenia przed wtargnięciem do barier ochronnych dla obiektów wyposażonych w bariery posiadające deklarację/certyfikat zgodności z normą PN-EN 1317 należało w ramach wykonanego projektu uzyskać od producenta bariery oświadczenie, że tak zaprojektowane rozwiązanie nie wpływa na parametry użytkowe bariery, które podlegają certyfikacji w teście zderzeniowym, oraz pozostaje bez wpływu na trwałość bariery.

Kotwienie lin

Wyzwaniem jest niewątpliwie konieczność kotwienia lin nośnych siatek zabezpieczających do kap gzymsowych. Niewłaściwie wykonane zabezpieczenie otworów w żelbetowej konstrukcji może być przyczyną tworzenia się korozji stali i betonu, co w dłuższej perspektywie będzie prowadzić do konieczności naprawy kapy gzymsowej. Jednocześnie należy mieć na uwadze, aby wykonane zabezpieczenie było łatwe do demontażu i wymiany po ewentualnym zdarzeniu drogowym oraz umożliwiało wykonanie prac utrzymaniowych w obrębie kap gzymsowych obiektów.

Przy wyborze rodzaju zabezpieczenia należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Czy wielkość oczka siatki jest na tyle duża, aby nie ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Patryk Kosicki, p.o. Dyrektora GDDKiA Oddział w Poznaniu

Aktualnie obowiązujące przepisy prawa nie narzucają dodatkowego zabezpieczenia przestrzeni między obiektami inżynieryjnymi, jednak biorąc pod uwagę, że dodatkowe zabezpieczenie może przyczynić się do uratowania czyjegoś zdrowia lub życia, wydaje się rozwiązaniem racjonalnym i potrzebnym.
Z uwagi na to GDDKiA wprowadziła tego rodzaju zabezpieczenia jako standardowe rozwiązanie przy nowo projektowanych obiektach na drogach dwujezdniowych. Zabezpieczenia te będą realizowane w tym samym czasie co budowa obiektów.

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.