Techniczne kształtowanie strefy płatnego parkowania – e-kontrola SPPN

Według obliczeń Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie ok. 9 tys. osób dziennie nie uiszczało płatności za postój w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Problem unikania opłat za parking przybrał w stolicy skalę nieporównywalną z żadnym innym miastem w Polsce. Powodował on zaburzenia w prawidłowym funkcjonowaniu SPPN, czego konsekwencją było brak wolnych miejsc postojowych. Aby zakończyć ten szkodliwy proceder, podjęto zdecydowane kroki dotyczące wdrożenia sprawnych i nowoczesnych rozwiązań pozwalających na szybką weryfikację zaparkowanych samochodów. Zwyciężył pomysł e-kontroli warszawskiego start-upu (dziś już firmy Smart Factor), innowacyjnej technologii łączącej kamerę, laser i GPS.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie (SPPN) funkcjonuje na podstawie Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 470 ze zm.) oraz wydanej na jej podstawie Uchwały Nr XXXVI/1077/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 26 czerwca 2008 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłat dodatkowych oraz określenia sposobu pobierania tych opłat (Dz. Urz. Woj. Maz. nr 138, poz. 4869 ze zm.), stanowiącej – w świetle art. 87 ust. 2 Konstytucji RP – źródło powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej na obszarze działania organu, który go ustanowił. Podstawowym celem tych stref jest zwiększenie rotacji parkujących pojazdów oraz realizacja polityki transportowej miasta, w szczególności ograniczenia dostępności określonych obszarów dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie (SPPN) obejmuje ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.