Środki do zimowego utrzymania dróg

Wybór środków do zimowego utrzymania dróg i ulic nie jest łatwym zadaniem i sprawia problem wielu zarządcom sieci drogowej. Należy jednak brać pod uwagę nie tylko koszt samych „zabiegów zimowych”, lecz również uwzględnić późniejsze prace remontowe, koszty ponoszone przez kierowców (uszkodzenia karoserii pojazdów) oraz wpływ środków na środowisko naturalne.

Zimowe utrzymanie dróg jest niezwykle istotne zarówno przez pryzmat bezpieczeństwa ruchu drogowego, jak również uszkodzeń nawierzchni drogowej. Przygotowania do zimowego utrzymania dróg powinny rozpoczynać się już w okresie letnim i polegają na:

  • zgromadzeniu środków przeciwgołoledziowych,
  • nasadzeniach drzew i krzewów, które będą osłaniać pas drogi przed zaśnieżaniem,
  • udrażnianiu systemów odwodnienia dróg (rowów, przepustów, wpustów ulicznych, ścieków przykrawężnikowych),
  • przeprowadzaniu aktualnych wizji terenowych,
  • doraźnych naprawach nawierzchni dróg, poboczy i chodników,
  • remoncie lub zakupie nowego sprzętu do usuwania śniegu i gołoledzi,
  • sprawdzeniu systemu obsługi meteorologicznej itd.

Do podstawowych działań bezpośrednich wykonywanych w ramach zimowego utrzymania dróg należy usuwanie śniegu z dróg oraz śliskości zimowej, dokonywane poprzez wykorzystanie materiałów uszorstniających lub topników do odladzania jezdni albo obydwu metod łącznie. Zakres prac oraz ich technologia zależą od standardu zimowego utrzymania dróg, warunków atmosferycznych oraz aktualnego stanu utrzymania dróg. W zwalczaniu śliskości zimowej stosuje się trzy metody: zapobiegawczą, likwidacyjną i zwiększania szorstkości. Metoda zapobiegawcza polega na pokryciu nawierzchni drogi środkami chemicznymi, obniżającymi temperaturę zamarzania wody zanim wystąpi oblodzenie. Metoda likwidacyjna polega na usuwaniu gołoledz...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.