Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

Stacja Warszawa Zachodnia jest obecnie jednym z największych placów budowy w Polsce oraz we wschodniej Europie w zakresie infrastruktury kolejowej i obiektów obsługi podróżnych. Prace budowlane prowadzone są na kilku poziomach jednocześnie, przy czynnie działającej stacji i ciągłej obsłudze pasażerów. Na placu budowy widać już pierwsze efekty i fragmenty docelowego wyglądu stacji. Na pierwszy rzut oka widoczne jest górujące nad oddanymi do użytku peronami zadaszenie peronów oraz kładka dla pieszych, która obsługuje podróżnych.

Stacja kolejowa Warszawa Zachodnia, z uwagi na swoją strategiczną lokalizację, jest jedną z największych stacji w Polsce pod względem ruchu pasażerskiego kolejowego. Średnio na dobę przez stację przejeżdża ok. 1000 pociągów zarówno aglomeracyjnych, regionalnych, jak i dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych, a także towarowych. Obecnie na stacji znajduje się osiem peronów – siedem peronów w centralnej części stacji oraz jeden peron oddalony kilkaset m od stacji, który wchodzi w zakres linii obwodowej Warszawy. Stacja Warszawa Zachodnia obsługuje dziennie 50 tys. pasażerów, a prognozy na 2050 rok mówią, że w godzinach szczytu z stacji będzie korzystać nawet 19 tys. pasażerów w ciągu godziny. Razem z przyległym dworcem autobusowym PKS tworzy warszawski zachodni węzeł komunikacyjny.

Stacja jednak od wielu lat wymagała remontu. Wąskie przejście podziemne, brak usług, niedostosowanie do osób z niepełnosprawnościami, niezgodne z obowiązującymi przepisami i normami perony i zadaszenia. Chaotyczna przestrzeń stacji powodowała problemy z interpretacją poruszania się i zaburzaniem przepustowości ruchu pasażerów, a przestarzałe systemy kolejowe powodowały zwiększenie kosztów utrzymania i zmniejszenie efektywności zarządzania. Od dawna potrzebne było nadanie nowego impulsu dla tego miejsca.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.