Projekt i budowa S61 Szczuczyn – Budzisko (gr. państwa), zadanie 3
Przedmiotem inwestycji jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej nr S61 na odcinku od węzła„Wysokie” do miejscowości Raczki.
Opisywany odcinek stanowi fragment międzynarodowej drogi E67 „Via Baltica” łączącej Europę Środkową ze Skandynawią. Inwestycja jest realizowana w trybie „Projektuj i buduj”. Droga zlokalizowana będzie na terenie województw warmińsko-mazurskiego i podlaskiego, w granicach administracyjnych gminy Kalinowo w powiecie ełckim i gminy Raczki w powiecie suwalskim. Zamawiającym inwestycję jest GDDKiA Oddział w Olsztynie, a wykonawcą – firma BUDIMEX SA. Rolę konsultanta przy inwestycji pełni firma MGGP S.A.
Całkowita wartość kontraktu wynosi 484 287 713,04 PLN. Budowa jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF). Odcinek powinien być dostępny dla kierowców w połowie 2021 r.
Opis realizacji
Inwestycja w swoim zakresie obejmuje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni w nowym śladzie. Powstaną także drogi zbiorcze i dojazdowe, które przejmą ruch [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Z innej perspektywy
Michał Wrzosek
Budimex SAZaawansowanie prac na odcinku S61 Wysokie – Raczki wynosi obecnie około 50%. Prace wyprzedzają harmonogram o kilka miesięcy. Prace ziemne są zrealizowane w 90%. Trwają już prace przy konstrukcji nawierzchni. Jest już testowany odcinek próbny betonu na długości 2 km. Trwają także prace bitumiczne na drogach poprzecznych. Budowa obiektów inżynieryjnych – wiaduktów i przejść – jest zaawansowana w 40%. Każdego dnia na budowie pracuje około 170 jednostek sprzętu, ok. 470 osób. Cechą charakterystyczną tego odcinka drogi ekspresowej była intensywna współpraca z archeologami na etapie prac ziemnych. W trakcie budowy mieliśmy wiele odkryć mobilnych elementów historycznych z okresu I i II wojny światowej, które zostały zabezpieczone przez archeologów. Planowana data zakończenia prac na całym dwudziestokilometrowym odcinku to czerwiec 2021 roku.




