Nowe modele DL200-7 oraz DL420CVT-7 stanowią dopełnienie serii DL-7 firmy Doosan
Większa wydajność
Układ odłączania obciążenia LIS (Load Isolation System) zapewnia płynną jazdę i większą wygodę operatora oraz większą wydajność dzięki poprawionej stabilności podczas ruchu ładowarki. Ramię podnoszące jest amortyzowane przez akumulator hydrauliczno-pneumatyczny połączony z układem hydraulicznym podnoszenia, który działa jak amortyzator. Skutkuje to niższym naciskiem na konstrukcję maszyny, mniejszymi drganiami, brakiem strat materiałowych i wzrostem prędkości jazdy. Do wynikających z tego korzyści należą skrócone czasy cykli i większa oszczędność paliwa podczas załadunku i przenoszenia.
Dzięki lepszej przyczepności zapewnionej przez hydrauliczną blokadę mechanizmu różnicowego (HDL) dostępną w standardzie, koparka kołowa DL420CVT-7 działa wyjątkowo dobrze, szczególnie w trudnych warunkach. Hydrauliczna 100% blokada mechanizmu różnicowego może być automatycznie aktywowana przy pełnym momencie obrotowym bez żadnego działania wymaganego od operatora. W modelu DL420CVT-7 opcjonalna niezależna chłodnica oleju utrzymuje niską temperaturę w przedniej i tylnej osi, filtruje olej i wydłuża okres eksploatacji elementów osi, w szczególności przy wymagających zastosowaniach, jak np. transport na duże odległości i przy wysokich temperaturach.
Usprawniono też układ napędowy, aby zapewnić operatorom najlepszą sterowność i większe prędkości, dzięki czemu ładowarka szybko i bezpiecznie osiąga maksymalną prędkość 38 km/h.
Pełna gwarancja 3-letnia/na 5000 godzin w standardzie
Zmodernizowany wraz z najważniejszymi elementami układ hydrauliczny gwarantuje lepszą wytrzymałość i dłuższą eksploatację. Aby zapewnić klientowi większy spokój, niezawodne ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 wysokiej jakości objęte są pełną gwarancją na 3 lata lub 5000 godzin.
System zarządzania flotą DoosanCONNECT w standardzie
Ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 posiadają fabrycznie zainstalowany najnowszy bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanCONNECT. Zaprojektowany specjalnie dla maszyn Doosan nowy system DoosanCONNECT dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszerne informacje na temat wydajności maszyny.
Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL200-7:
• Pojemność z nadsypem: 2,0 m3
• Obciążenie statyczne na wyproście: 10 124 kg
• Obciążenie statyczne, kąt 40° 8933 kg
• Siła wyrywająca: 98 kN
• Szerokość z łyżką: 2550 mm
• Długość z łyżką: 7208 mm
• Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki: 3716 mm
• Wysokość opróżniania (45°) z ostrzem tnącym 2718 mm
• Zasięg opróżniania (45°) z ostrzem tnącym: 961 mm
• Silnik: 4-cylindrowy silnik Perkins 1204J o mocy 106 kW przy 2200 obr./min
• Maksymalna prędkość jazdy (4. zakres): 38 km/h
• Koła: 2980 mm
• Wysokość: 3313 mm
• Masa robocza: 12 047 kg
Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL420CVT-7:
• Pojemność z nadsypem: 4,5 m3
• Obciążenie statyczne na wyproście: 18 696 kg
• Obciążenie statyczne, kąt 40° 16 493 kg
• Siła wyrywająca: 171 kN
• Szerokość z łyżką: 3200 lub 3000 mm
• Długość z łyżką: 8926 mm
• Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki: 4265 mm
• Wysokość opróżniania (45°) z ostrzem tnącym 2990 mm
• Zasięg opróżniania (45°) z ostrzem tnącym: 1320 mm
• Silnik: 5-cylindrowy silnik Scania DC09 o mocy 240 kW przy 1800 obr./min
• Maksymalna prędkość jazdy (4. zakres): 38 km/h
• Koła: 3525 mm
• Wysokość: 3660 mm
• Masa robocza: 23 990 kg
źródło i fot.: DOOSAN INFRACORE EUROPE
przeczytaj także: Doosan przedstawia koparki kołowe DX140W-7 i DX160W-7 nowej generacji zgodne z normą Stage V
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance
Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
Jaki jest stan wiedzy nt. branży wydobywczej? Potwierdzeniem dla powyżej sformułowanych stwierdzeń mogą być wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów w trzech kategoriach wiekowych: < 10 lat, 10-15 lat oraz > 15 lat. Łącznie otrzymano 1000 ankiet, z czego ponad 700 ankietowanych to młodzież powyżej 10. roku życia. Celem było pozyskanie ogólnej wiedzy na temat stosunku dzieci i młodzieży do branży wydobywczej oraz edukacji surowcowej przy obecnej podstawie programowej w szkołach podst...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Podział koparek jednonaczyniowych ze względu na wielkość naczynia roboczego i przeznaczenie [2]: uniwersalne (budowlane) – pojemność łyżki do 2 m3, odkrywkowe – pojemność łyżki: 3-10 m3, nadkładowe – pojemność łyżki: 4-140 m3, zgarniakowe – pojemność łyżki: 4-180 m3. Podział według rodzaju osprzętu [2]: koparka z osprzętem przedsiębiernym (nadsiębiernym) – koparka przedsiębierna (nadsiębierna), koparka z osprzętem podsiębiernym – koparka podsiębierna, koparka z osprzętem zgarniakowym (zabiera...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Nawierzchnie podatne i półsztywne z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej W skład konstrukcji nawierzchni podatnej lub półsztywnej z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej wchodzą: Warstwa nawierzchniowa Podbudowa zasadnicza Podbudowa pomocnicza Warstwa mrozoochronna Schemat i nazwy tych warstw konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej są przedstawione w tab. 3. Ten schemat stanowi podstawę dla projektowania i budowy ...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Uproszczony projekt organizacji ruchu Możliwe jest dopuszczenie przez urząd zarządzający ruchem zmian w organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego, dotyczy to robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu tylko w czasie wykonywania czynności. Zatwierdzanie organizacji ruchu Organizację ruchu zatwierdza, na podstawie złożonego projektu organizacji ruchu, organ zarządzający...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
Kolejne etapy prac Pierwszym etapem prac kameralnych jest obróbka zdjęć. Na wstępie korygowana jest kolorystyka zdjęć. Następnie oblicza się współrzędnemiejsca wykonania zdjęć i wprowadza się je do programu. Program w pierwszym kroku łączy zdjęcia. Co warte uwagi – im dokładniej znamy położenie każdego zdjęcia (pozycjonowanie drona za pomocą geodezyjnego odbiornika GPS), tym szybciej przebiega proces. Potem następuje wyrównanie sieci. Na tym etapie zawsze część fotopunktów pozostawiana jest j...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
Wytyczne i realia użytkowania W obecnie stosowanych wytycznych do projektowania [7] znajdują się m.in. zapisy: „Szerokości jezdni i pierścienia ronda jednopasowego powinny zapewniać przejezdność pojazdu miarodajnego”. Zdaniem autorów, przyjmując założenie, że pojazd miarodajny (np. pojazd ciężarowy z naczepą) będzie poruszał się po przejezdnym pierścieniu, zgodnie z zapisami ustawy o drogach publicznych [9] należy uznać pierścień jako część jezdni przeznaczonej do ruchu. Takie założenie wynos...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...