Reklama

Nowe modele DL200-7 oraz DL420CVT-7 stanowią dopełnienie serii DL-7 firmy Doosan

Firma Doosan Infracore Europe potwierdziła wprowadzenie na rynek nowych modeli ładowarek kołowych DL200-7 oraz DL420CVT-7, które stanowią ostateczne dopełnienie wielokrotnie nagradzanej serii DL-7. Podobnie jak istniejące modele, ładowarki DL200-7 i DL420CVT-7 oferują konstrukcję nowej generacji, są napędzane potężnymi silnikami zgodnymi z normą Stage V i zapewniają większą produktywność, mniejsze zużycie paliwa i niski koszt posiadania, co łączy się z doskonałym miejscem pracy i doświadczeniem operatora.

Doosan DL420CVT-7

DL200-7, najmniejszy model w serii, posiada 4-cylindrowy silnik Perkins 1204J o mocy 106 kW (144 KM) przy 2200 obr./min, zgodny z normą Stage V. Model DL420CVT-7 z silnikiem Scania DC09 zapewnia moc 240 kW (326 KM) przy 1800 obr./min oraz znaczny moment obrotowy przy jednoczesnym zachowaniu niskiej liczby obrotów na minutę. Oba silniki spełniają wymagania normy Stage V dotyczące emisji spalin dzięki wykorzystaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej i utleniania katalitycznego oraz filtrowi cząstek stałych (DPF).

Obniżenie kosztów paliwa nawet o 15%

Model DL420CVT-7 posiada bezstopniową skrzynię biegów (CVT), która jest wynikiem trwałego połączenia technologii hydraulicznej i mechanicznej, co zapewnia płynne i ciągłe przełożenia. Dzięki niej model DL420CVT-7 może automatycznie zmieniać sposób pobierania mocy: moc hydrostatyczna jest wykorzystywana przy mniejszych prędkościach, natomiast moc mechaniczna – przy większych.

Pełen zakres prędkości jazdy – do przodu i wstecz – jest kontrolowany przez system CVT. Dzięki temu ładowarka może wydajnie pracować nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika i gwarantuje komfort niezależnie od prędkości jazdy. Technologia bezstopniowego, ciągłego rozdziału mocy ułatwia płynne ruszanie i obsługę funkcji hydraulicznych. Dodatkowo skrzynia CVT pozwala oszczędzić do 15% paliwa.

Doskonała widoczność operatora

Nowa kabina w modelach DL200-7 oraz DL420CVT-7 oferuje znacznie ulepszone pole widzenia ze strony operatora dzięki ograniczeniu „martwych punktów” wokół kabiny oraz zastosowaniu okien większych o 14% w porównaniu z poprzednimi modelami DL-5. Ładowarki kołowe oferują również jako wyposażenie opcjonalne elektrycznie regulowane tylne lusterka dla zwiększonego bezpieczeństwa. W kabinie znajdują się światła robocze LED – aż do sześciu lamp z przodu i z tyłu. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych światła LED na tylnej pokrywie silnika mają automatyczną funkcję antykolizyjną używaną podczas cofania.

Nowa przestronna i ergonomiczna kabina

Wewnątrz kabiny nowe modele ładowarek kołowych DL200-7 oraz DL420CVT-7 oferują znacznie wyższy komfort operatora, lepszy układ kierowniczy i zaawansowany elektroniczny układ sterowania. Za pomocą nowego systemu inteligentnego kluczyka Doosan na panelu sterowania kabiny operator może uruchomić maszynę bez użycia kluczyka, co zapobiega kradzieży maszyny. System inteligentnego kluczyka umożliwia zdalne sterowanie drzwiami, blokowanie i odblokowanie drzwi, zwalnianie drzwi, wyszukiwanie oraz inne funkcje. Panel sterowania posiada również dwa gniazda USB.

Nowy joystick EMCV (elektryczny główny zawór sterujący) wbudowany w podłokietnik to kolejna standardowa funkcja w kabinie, która umożliwia operatorowi płynne i precyzyjne sterowanie ramieniem podnoszącym i osprzętem ładowarki kołowej. Funkcje dostępne za pośrednictwem systemu EMCV obejmują automatyczny powrót do położenia kopania, przechylania łyżki, pozycję zatrzymania nagarniania łyżką i zapobieganie wstrząsom dla większej wygody operatora. 

Przeprojektowane wnętrze jest o wiele bardziej przestronne, ciche i komfortowe, co poprawia bezpieczeństwo i produktywność operatora oraz umożliwia mu zachowanie skupienia podczas pracy. Operator ma też do dyspozycji więcej miejsca na nogi, powiększony schowek i schowek chłodzący oraz usprawnioną klimatyzację (ze zoptymalizowanym przepływem powietrza). 

Zwiększona wszechstronność osprzętu hydraulicznego

Ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 wyposażone są też w płynnie działający i responsywny układ hydrauliczny oraz złącza pomocniczego układu hydraulicznego. Wyposażone są w standardzie w trzycewkowy zawór z funkcją regulowanego przepływu i blokady dla osprzętu napędzanego hydraulicznie.

Operatorzy mogą z łatwością sterować osprzętem hydraulicznym za pośrednictwem przełącznika proporcjonalnego na joysticku. Dostępne są też różne rodzaje opon najlepszych globalnych producentów, które dostosowane są do szerokiego zakresu zastosowań i warunków.

Dotyczy to transportu i dostawy ziemi, piasku, kruszywa i innych materiałów w przemyśle, rolnictwie, recyklingu, przetwórstwie odpadów, budownictwie, wyburzaniu, górnictwie oraz kamieniołomach. Doosan oferuje też szerszy wybór wyposażenia opcjonalnego, które zapewnia lepsze dopasowanie do różnych zastosowań, co dodatkowo zwiększa wydajność.

Wywiady

Grzegorz Soszyński: Razem możemy kreować przyszłość budownictwa mostowego

Grzegorz Soszyński, prezes zarządu Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o., z okazji 25-lecia działalności firmy w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” opowiada o kluczowych zmianach w polskim budownictwie mostowym, wyzwaniach związanych z budową firmy od podstaw oraz projektach, które stały się powodem do dumy. Wspomina także o wartości współpracy ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.