Nowa, trwała nawierzchnia na stołecznym lotnisku

Prace modernizacyjne dróg kołowania lotniska Chopina w Warszawie trwały ponad miesiąc i zakończyły się w drugiej połowie czerwca. W ramach robót wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni oraz oświetlenie nawigacyjne. W projekcie zastosowano asfalty modyfikowane polimerami MODBIT, których właściwości pozwoliły na uzyskanie trwałej i szorstkiej nawierzchni spełniającej najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Remont dotyczył dróg kołowania DK A5, A6, A7 i A8 oraz DK H2 lotniska lokalizowanego na warszawskim Okęciu. Za realizację robót odpowiedzialna była firma Colas Polska Sp. z o.o. To wyjątkowy projekt nie tylko ze względu na wysokie wymogi eksploatacyjne stawiane nawierzchni, ale również na panujące tam najwyższe zasady bezpieczeństwa i reżimy czasowe. Prace prowadzone były przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu lotniczego, co niosło za sobą wiele dodatkowych wyzwań. Do strefy drogi startowej na przykład można było zbliżyć się jedynie w czasie tzw. core night, czyli całkowitego zakazu wykonywania operacji lotniczych, obowiązującego między 23:30 a 5:30.

– W czasie takiej operacji musieliśmy zmobilizować sprzęt, wykonać roboty i posprzątać po sobie. Pół godziny przed otwarciem lotniska przyjeżdżał dyżurny portu, który dokonywał kontroli czystości strefy. Bywało, że pierwszy samolot lądował 30 sekund po otwarciu lotniska, także nie było żartów – tam nie ma miejsca na margines błędu. Jak widać, praca na lotnisku wymagała specjalnego podejścia co do planowania, jak i godzin realizacji – tłumaczy Paweł Majewski, kierownik grupy bu...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.