Historyczny most przez Wisłę w Toruniu – projekt remontu i poszerzenia

Most przez Wisłę w Toruniu w nowej odsłonie to przykład innowacyjnej konstrukcji. Zastosowano m.in. materiały kompozytowe, co pozwoliło na skrócenie czasu i kosztów remontu.

Historyczny most przez Wisłę w Toruniu to przede wszystkim nowoczesne rozwiązania materiałowe oparte na technologii z zastosowaniem kompozytów GRP. W artykule opisano projekt jego rozbudowy.

Kilka słów o Toruniu

Toruń to ważne historycznie polskie miasto, które swoje początki rozwoju datuje na 1233 rok, kiedy to na zaproszenie księcia Konrada Mazowieckiego Zakon Krzyżacki z niewielkiej osady tworzy ośrodek do podboju plemion pruskich. W 1264 r. Toruń był już na tyle rozbudowany, że oprócz zamku krzyżackiego i starego miasta powstało nowe miasto, tworząc znaczący ośrodek handlowy, czego ukoronowaniem było uzyskanie członkostwa Hanzy – ówczesnej średniowiecznej organizacji handlowej w tej części Europy. Kres panowania Krzyżaków i jednocześnie początek polskiej państwowości Torunia datuje się na 1466 r., kiedy po trzynastoletniej wojnie polsko-krzyżackiej w wyniku pokoju Toruń wraz z Prusami Królewskimi został włączony do Polski. Trwało to do II rozbioru Polski w 1793 r., gdy miasto trafiło znowu pod panowanie Prus. W 1920 r. Toruń wrócił do Polski.

Historia toruńskich mostów

Niezależnie od przynależności terytorialnej Toruń rozwijał się dynamicznie i w XIX w. stał się najważniejszym ośrodkiem Pomorza. Oprócz rozbudowy samego miasta rozwój widoczny jest także w infrastrukturze komunikacyjnej – połączenie Torunia z innymi dużymi miastami w Polsce.

Dzisiejszy obraz historyczny Toru...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.