Jubileusz Ferrocarbo
Na początku września redakcja czasopisma „Kruszywa” miała przyjemność obchodzić razem z Ferrocarbo uroczysty Jubileusz 20-lecia istnienia firmy. Wytworny bankiet odbył się w samym sercu królewskiego miasta Krakowa, tuż przy Błoniach, w AC Hotel by Marriott Kraków. Już przed wejściem nie zabrakło krakowskich symboli, tradycji i atrakcji. Przy dźwiękach ludowych swym berłem wymachiwał Lajkonik, życząc szczęścia 150 zaproszonym osobistościom, krakowianka częstowała wszystkich tradycyjnymi preclami.
Na początku września redakcja czasopisma „Kruszywa” miała przyjemność obchodzić razem z Ferrocarbo uroczysty Jubileusz 20-lecia istnienia firmy. Wytworny bankiet odbył się w samym sercu królewskiego miasta Krakowa, tuż przy Błoniach, w AC Hotel by Marriott Kraków. Już przed wejściem nie zabrakło krakowskich symboli, tradycji i atrakcji. Przy dźwiękach ludowych swym berłem wymachiwał Lajkonik, życząc szczęścia 150 zaproszonym osobistościom, krakowianka częstowała wszystkich tradycyjnymi preclami.
Dostojnych gości powitali wszyscy wspólnicy firmy. Prezes Andrzej Jop z córką Małgorzatą zaprosili wszystkich do wspólnej kolacji, do której przyjemnie przygrywał kwartet smyczkowy. Nie zabrakło tu przedstawicieli świata nauki, branży hutniczej, cementowej, wapienniczej, firm zajmujących się przetwarzaniem odpadów, producentów materiałów ogniotrwałych, ceramiki budowlanej, domieszek chemicznych oraz kruszyw. Uczestnicy Jubileuszu z pewnością zapamiętają m.in. część oficjalną, podczas której czekało na nich wiele atrakcji i niespodzianek.
Rozpoczęto filmem o firmie pokazującym ogrom i szeroki zakres działalności spółki. Galę prowadziła Katarzyna Pakosińska, która po krótkim występie zespołu jazzowego przedstawiła swój program kabaretowo-śpiewany pt. „Trzy Dekady Śmiechu”. Następnie uhonorowano statuetkami m.in. przedstawicieli uczelni wyższych oraz kluczowych klientów spółki. Niezwykle wzruszające było przemówienie Prezesa Ferrocarbo – Andrzeja Jop. Już w pierwszych słowach bardzo mocno akcentował on ogromną wagę swojej rodziny będącej jednocześnie wspólnikami spółki. Ferrocarbo Sp. z o.o. jest rodzinną firmą działającą od 2003 r. „Nasza praca wynika z pasji, kochamy to, co robimy. Jesteśmy otwarci na potrzeby naszych Klientów i rynku, stale się rozwijamy poprzez wdrożenia nowych metod badawczych oraz szkolenia pracowników” – mówił,
podkreślając rolę wysoko wykwalifikowanego, zaangażowanego i doświadczonego zespołu. Ferrocarbo prowadzi działalność produkcyjną, handlową i usługową. Jest producentem surowców dla przemysłu hutniczego i ceramicznego. W swojej strukturze posiada także laboratorium badawcze Akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji (Certyfikat nr AB 687). Oferuje bardzo szeroki zakres przeprowadzanych analiz,
m.in.: kruszyw, wyrobów ceramiki budowlanej, cementów, spoiw, betonów, materiałów ogniotrwałych, paliw stałych czy żelazostopów.
Spółka działa w pięciu lokalizacjach, jednak jej główną siedzibą jest Kraków. Polityka Zarządu ukierunkowana na inwestowanie w rozwój zaplecza badawczego oraz środki uzyskiwane z funduszy europejskich umożliwiły rozbudowę i doposażenie laboratorium
w nowoczesną aparaturę pomiarową, co wpłynęło na realizację nowych projektów badawczych oraz stworzenie innowacyjnych kierunków
rozwoju.
W posiadanej pracowni technologicznej Akredytowanego Laboratorium Ferrocarbo są opracowywane nowe technologie, głównie z wykorzystaniem odpadów przemysłowych, przez co firma ma znaczący wpływ na tak pożądane i bezwzględnie konieczne w dzisiejszych czasach działania proekologiczne.
Tekst: Organizator
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
W artykule omówiono innowacyjne podejście do pomiarów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych, w których wykorzystuje się technologię fotogrametryczną z użyciem dronów. Ta zaawansowana technologia zmienia sposób pracy w branży górniczej, przynosząc liczne korzyści, takie jak eliminacja błędów pomiarowych, skrócenie czasu przeprowadzania pomiarów oraz pełna kontrola nad stanem zakładu. Innowacyjne metody wykorzystania dronów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych rewoluc...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...