Most kolejowy w Dąbrowie Górniczej z zastosowaniem zespolenia composite dowels. Opracowanie nowego systemu zespolonych mostów kolejowych – cz. II

Drugą część rozważań nad nowym rozwiązaniem mostu kolejowego o małej wysokości konstrukcyjnej.

W drugiej części skupiono się na wykonaniu nowej konstrukcji wiaduktu oraz pracach badawczych.

Fundamentalnym założeniem w przypadku projektowania analizowanego typu konstrukcji w sposób ekonomiczny i uwzględniający efektywne zużycie materiałów jest właściwe uwzględnienie zagadnienia sztywności przekroju zarysowanego. A także właściwe założenia dotyczące analizy stanu granicznego zmęczenia dla zespolenia przy użyciu technologii composite dowels. Dzięki przeprowadzeniu szczegółowych analiz na przykładzie powstałego wiaduktu w Dąbrowie Górniczej [6] pozyskano dużo istotnych informacji. Z uwagi na innowacyjny charakter konstrukcji oraz zastosowanie stosunkowo cienkiej płyty pomostu (0,35 m) obciążonej znacznymi siłami rozciągającymi na kierunku podłużnym z uwagi na lokalizację w strefie rozciąganej dźwigarów głównych i ze zginaniem na kierunku poprzecznym zastosowano duży wskaźnik zbrojenia konstrukcji. Postąpiono w ten sposób, by, pozostając w sferze ekonomicznego uzasadnienia stosowania rozwiązania, maksymalnie zredukować możliwość wystąpienia nadmiernego rozwarcia rys. W konstrukcji (założenia dla obiektu pilotażowego) i maksymalnie zredukować szerokość rozwarcia rys w rzeczywistym obiekcie.

A także poddać ten aspekt szczegółowej analizie po wykonaniu próbnego obciążenia. Wstępne analizy wyników próbnego obciążenia konstrukcji wskazują, że założony cel udało się osiągnąć. Prace w kierunku weryfikacji założeń na podstawie otrzymanych wyników przęsła pod próbnym obciążeniem będą kontynuowane w przyszłości. Prace odbywały się w ramach prac rozwojowych nad rozwiązaniem. Częściowe wyniki obliczeń oraz najistotniejsze wartości wytężenia w różnych stanach granicznych przedstawiono na rys. ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.