400 inwestycji już zgłosiło się do 28. edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.
Wszystkie obiekty warto zobaczyć na www.modernizacjaroku.org.pl. Zakończyłeś budowę i nie boisz się pokazać jej światu to zgłoś do Konkursu.
4 kwietnia 2024 roku, o godzinie 12:00 startuje głosowanie internetowe Ogólnopolskiego Konkursu Otwartego „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”, więc nie zwlekaj ze zgłoszeniem obiektu.
Miasta, gminy, wsie, prywatni inwestorzy, firmy budowlane, architekci, producenci mogą zostać uczestnikiem plebiscytu na najbardziej popularną inwestycję w Polsce, wystarczy zgłosić wybudowany nowy budynek, czy modernizację do Konkursu. Stworzona prezentacja startującego w głosowaniu obiektu wraz z jego promocją jest bezpłatną reklamę o wartości 5000 zł !!! i szansą na uzyskanie nominacji do Finału. Głosowanie to najlepszy środek na popularyzację inwestycji i jego twórców. Obiekty rywalizują w klasyfikacji ogólnej oraz wojewódzkiej promując region. Ponad 400 samorządowych i prywatnych realizacji oczekuje już na głosy mieszkańców !!!
Na głosujących czekają zaproszenia na uroczystość ogłoszenia wyników i wręczenia nagród na Zamku Królewskim w Warszawie, któremu towarzyszy koncert znanego w Polsce i na świecie Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny.
Głosy można oddawać raz dziennie. Zapraszamy do aktywnego wspierania ulubionych inwestycji na www.modernizacjaroku.org.pl .
Statuetka i Tytuł „Modernizacja Roku”, „Budowa XXI w.” to niezwykle cenne wyróżnienia, od dwudziestu ośmiu lat walczą o nie inwestorzy, wykonawcy, autorzy projektów najlepszych inwestycji budowlanych w Polsce. Nagrody przyznaje Jury w skład którego wchodzą przedstawiciele 11 Politechnik, ministerstw, największych izb budowalnych i architektonicznych. Głosowanie internetowe jest formą promocji i nie ma wpływu na merytoryczną ocenę Jury i przyznanie nagród w Konkursie.
Do końca lutego tego roku zgłosiło się już 400 realizacji, a czekamy na kolejne. Coraz więcej pretendentów do nagrody zdaje sobie sprawę, że naprawdę warto szczycić się swoimi sukcesami – i to nie tylko w dużej skali, na potężnych obiektach, ale również tymi mniejszymi, za to niezwykle cennymi i ważnymi dla lokalnych społeczności.
W Konkursie co roku startuje od 400 do 900 zgłoszonych obiektów, drogą elektroniczną docieramy do 2 820 000 odbiorców, a poprzez media drukowane do 500 000. 28 edycja Konkursu odbywa się pod patronatem Telewizji Polskiej – kanału TVP 3 co bez wątpienia pozwoli na jeszcze większe upowszechnienie idei Konkursu. Cieszymy się od lat poparciem m.in. Ministerstw statutowo zajmujących się budownictwem, infrastrukturą, ochroną środowiska, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, Związku Powiatów Polskich, Marszałków Województw, Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów i innych partnerów i mediów.
Dzięki wsparciu Telewizji Polskiej, dziennikarze oddziałów regionalnych TVP 3 towarzyszyli wizytacjom obiektów, a telewizja była w najważniejszych momentach Konkursu, takich jak obrady Jury, czy Uroczystość ogłoszenia wyników i wręczenia naród na Zamku Królewskim w Warszawie.
Do zobaczenia na Gali podsumowania 28. edycji w Rezydencji Królów i Rzeczypospolitej Zamku Królewskim w Warszawie.
Duma, Prestiż, Sława dla Tych którzy budują i modernizują, 28.edycja MR&BXXI w. https://www.youtube.com/watch?v=f3q2L6sOKrI
Telewizja Polska TVP3 o zgłoszonych obiektach: https://www.youtube.com/watch?v=0QMItU7PS5A
Przeczytaj również: Grausch i Grausch z nagrodą za najlepszą obsługę klienta Develon w Europie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
W artykule opisano system koparki-wywrotki powszechnie stosowany w kopalniach odkrywkowych. Autor skupia się na jego strukturze i organizacji na przykładzie kopalni „El Cerrejón” w Kolumbii. Wspomina również o kosztach sprzętu, które mogą być znaczne, oraz omawia kluczowe aspekty techniczne i operacyjne związane z użytkowaniem tych maszyn w górnictwie odkrywkowym. Jednym z najpowszechniej stosowanych systemów maszynowych w górnictwie odkrywkowym jest system maszyny ładujące − dyskretne środki...
Zastosowanie ubocznych produktów spalania w budownictwie drogowym
Artykuł przedstawia różnorodne zastosowania popiołów, żużli oraz innych odpadów przemysłowych pochodzących głównie z przemysłu energetycznego i hutniczego. Wykorzystanie ubocznych produktów spalania nie tylko zmniejsza ilość odpadów przemysłowych, ale także przyczynia się do obniżenia kosztów budowy dróg oraz ochrony środowiska, co stanowi kluczowy krok w kierunku zrównoważonego rozwoju infrastruktury drogowej. Wykorzystanie ubocznych produktów spalania w drogownictwie odgrywa kluczową rolę w...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Cyfrowe wsparcie w procesie realizacji inwestycji infrastrukturalnych
Od projektowania po realizację i zarządzanie gotową infrastrukturą, technologie cyfrowe rewolucjonizują pracę inżynierów, zwiększając precyzję i efektywność kosztową. Tam, gdzie jeszcze dekadę temu wymagano wielu godzin obliczeń i papierowej dokumentacji, dzisiaj możliwe jest szybsze działanie dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu oraz zaawansowanym narzędziom pomiarowym.
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
Konwent Dyrektorów Zarządów Dróg Wojewódzkich w Poznaniu
Konwent to forum dyskusji, wypracowania rozwiązań i wymiany doświadczeń. Podczas kilkudni...
VIII Konferencja Drogowa „Warunki gruntowe a projektowanie oraz budowa dróg”
2-4 października 2024 r. odbyła się VIII edycja Konferencji Drogowej „Warunki gruntowe a ...
NAJLEPSZE BUDOWY W POLSCE NAGRODZONE!
27 września 2024 roku na Zamku Królewskim w Warsza...
SGO2024 „Praktyczna Strona Wiedzy” po raz kolejny zagościła w Wiśle
W dniach 9-11 września 2024 w Hotelu Gołębiewski w Wiśle odbyła się XI...