Tunel S7 pod Luboniem Małym – ochrona przeciwpożarowa

Projektowanie, budowa i eksploatacja tuneli podlegają wielu regulacjom prawnym, które mają za zadanie zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa użytkowników oraz samej konstrukcji tunelu.

Lokalizacja tunelu pod Luboniem Małym, stanowiąca część Transeuropejskiej Sieci Drogowej, oraz jego długość wskazują, że inwestycja musiała zostać zrealizowana zgodnie z wytycznymi Dyrektywy 2004/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie minimalnych wymagań bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej. Jednocześnie umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych ADR obliguje strony umowy do określenia kategorii tunelu w tym zakresie.

Dokumentacja bezpieczeństwa

Tunel pod Luboniem Małym, zgodnie z zapisami Dokumentacji Bezpieczeństwa Tunelu, spełnia wymagania dla kategorii A, tzn. nie ma ograniczeń dotyczących przewozu towarów niebezpiecznych. Z tego względu w trakcie eksploatacji tunelu mogą pojawić się między innymi zagrożenia takie jak: uwolnienie gazu trującego lub trującej cieczy, wybuch gazów, pożar. Zdarzenia te mogą być przyczyną ofiar wśród użytkowników lub wpłynąć na naruszenie konstrukcji tunelu. Dlatego też jednym z najważniejszych elementów całej inwestycji jest sporządzenie dokumentacji bezpieczeństwa. Muszą w niej zostać zawarte szczegółowe analizy ryzyka, scenariusze zdarzeń, które pozwolą na zaprojektowanie, a następnie wykonanie wszystkich niezbędnych elementów konstrukcji i wyposażenia stanowiących o bezpieczeństwie zarówno konstrukcji, jak i użytkowników tunelu. Pozwoli to zapewnić jego bezpieczne użytkowanie i eksploatację po oddaniu go do użytkowania.

Integracja systemów przeciwpożarowych

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.