Tunel kolejowy pod ul. Wrotkowską w Lublinie (Trasa śródmiejska)

Ogłoszony przez ZDiM Miasta Lublin w 2017 r. przetarg na budowę nowego odcinka drogi łączącej ul. Kunickiego z ul. Wrotkowską w Lublinie zakładał również budowę bezkolizyjnego skrzyżowania z bocznicą kolejową. Przedmiotem artykułu jest właśnie ten to bardzo interesujący z punktu widzenia inżynierskiego obiekt.

Pierwotnym rozwiązaniem – przed powstaniem wiaduktu – było skrzyżowanie ulicy i torów kolejowych w poziomie tzw. główki szyny. Przygotowana przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego dokumentacja zakładała wykonanie wiaduktu w formie stalowej powłoki z blach falistych otoczonej współpracującą ją zasypką gruntową. Obiekt został zaprojektowany jako jednonawowy w formie łuku wysokoprofilowego o wymiarach przekroju poprzecznego B = 8,00 m i H = 3,54 m. Obiekt w planie został dopasowany do łuku poziomego, w jakim wykonany był tor bocznicy. Całkowita długość obiektu wyniosła L = 120,0 m. Tunel został wykonany w jednostajnym spadku podłużnym i = 1,35% w kierunku ul. Nowy Świat. Portale wlotowy i wylotowy zostały wykonane jako pionowe i prostopadłe do toru bocznicy.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Konrad Romik: Bezpieczeństwo ruchu drogowego w naszym kraju z roku na rok się poprawia

Konrad Romik, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w rozmowie z Anną Górską-Zychlą odpowiada na pytania dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, poprawy infrastruktury oraz założeń dążących do zmniejszenia liczby wypadków o połowę do 2030 r. Jak wygląda aktualnie stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce? Konrad R...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.