S19 na odc. od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Jeżowe (bez węzła)

Cel inwestycji

Zamawiający inwestycję kierowali się dobrem mieszkańców okolicznych miast, ruch tranzytowy każdego dnia zakłóca ich życie w przestrzeni miejskiej. Tereny, przez które przeprowadzane są przejazdy pośrednie, narażone są na większą ilość wypadków, hałasu, spalin i wibracji. Tranzyt, włączony w miejski ruch, zmniejsza przepustowość ulic, a co za tym idzie – zwiększa częstotliwość zatorów drogowych. Poprowadzenie ruchu przez nowo wybudowaną trasę ekspresową pozwoli na uzyskanie znacznie większych korzyści zarówno w sprawności ruchu drogowego, jak i w kwestiach dbałości o środowisko. Plan inwestycji zakłada także wyeliminowanie hałasu, który wytwarzać będą pojazdy poruszające się drogą ekspresową S19.

W tym celu zostaną zastosowane ekrany akustyczne, które zwiększą komfort zamieszkiwania okolic inwestycji. Nowa trasa przyniesie korzyści również dla kierowców. Skróci czas przejazdu i zwiększy bezpieczeństwo na drodze, eliminując bezpośrednie wjazdy z posesji mieszkańców miasta oraz zmniejszając liczbę skrzyżowań.

Korzyści

Budowa drogi ekspresowej zwiększy korzyści gospodarcze państwa. Realizacja inwestycji spowoduje wzrost popytu na usługi i towary krajowe. A także przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw w zakresie usług budowlanych. Do bezpośrednich korzyści wynikających z wybudowania trasy należą: przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, oszczędność paliwa, zmniejszenie ryzyka wypadków. Jak również ograniczenie ilości spalin i hałasu czy poprawa przepustowości ruchu tranzytowego (na kierunku północ – południe).

Bezpieczeństwo na drodze zostanie zagwarantowane poprzez: bariery ochronne, przejazdy awaryjne, wjazdy awaryjne, oznakowanie pionowe i poziome, ogrodzenie ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Bogdan Tarnawski – Dyrektor Oddziału GDDKiA w Rzeszowie,
6 grudnia 2021 r. udostępniliśmy kierowcom 11,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej na odcinku Nisko – Jeżowe wraz z odcinkami sąsiedni, czyli odc. Rudnik nad Sanem – Nisko i odcinek Jeżowe – Łowisko. Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Obecnie kierowcy w województwie podkarpackim mają już do dyspozycji prawie 76 km szlaku Via Carpatia, z których ponad 45 oddaliśmy w ubiegłym roku. Na oddanie czeka jeszcze jeden odcinek Zdziary – Rudnik nad Sanem, który planujemy udostępnić kierowcom na wiosnę tego roku. Oddane do ruchu kolejnych odcinków S19 poprawi warunki podróżowania i przewóz towarów nie tylko w ruchu tranzytowym, ale i lokalnym, zwiększając komfort i bezpieczeństwo kierowców. Odcinek Nisko – Jeżowe realizowany był przez firmę Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcciones (partner). Umowę na kwotę 272 690 030,27 zł podpisano 14 listopada 2018 r. Odcinek ten oddany został przed terminem, ponieważ termin umowny mija dopiero w maju 2022 r. Z ciekawostek dotyczących budowy warto wspomnieć, że do wybudowania wszystkich obiektów inżynierskich wykorzystano ok. 2550 ton stali i ok. 19 336 m3 betonu konstrukcyjnego i 413 szt. belek sprężonych typu T, których łączna długość wynosi ok. 7564 m. Gdyby z tej stali zrobić drut o średnicy 1 cm, to oplótłby on całą Polskę dookoła i jeszcze wystarczyłoby na odcinek z Gdyni do Soliny!
W trakcie realizacji kontraktu 20 tys. kursów samochodów ciężarowych dostarczyło na budowę 500 tys. ton kruszywa i betonu asfaltowego. Obrazując ilość wbudowanego betonu asfaltowego, można odnieść to do wykonania drogi gminnej. Z wbudowanego betonu asfaltowego w ilości 210 tys. ton można byłoby wykonać 350 km dróg o szerokości 3 m.

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.