NORD DRIVESYSTEMS – rozwiązania napędowe dla przenośników ciągłych
NORD DRIVESYSTEMS oferuje wydajne systemy napędowe do transportu materiałów sypkich, które charakteryzują się maksymalną niezawodnością, bezpieczeństwem i solidnością oraz zapewniają płynną pracę nawet w najtrudniejszych warunkach środowiskowych.
Obróbka materiałów sypkich stawia wielkie wymagania przed przenośnikami taśmowymi i ich technologią napędową. Przenośniki taśmowe są systemami używanymi do ciągłego transportu materiałów masowych i sypkich, na przykład w górnictwie, inżynierii mechanicznej lub przy recyklingu tworzyw sztucznych i papieru. Ten rodzaj przenośników umożliwia realizowanie wyjątkowo długich systemów transportujących duże ilości towaru ze znaczną prędkością. Przenośniki taśmowe są wyposażone w ciągłą gumową lub plastikową taśmę, jak również elementy rozciągające dla wzmocnienia. Taśma przechodzi przez co najmniej dwa bębny. Bęben, który napędza przenośnik, nazywa się bębnem napędowym (transmisyjnym), i jest napędzany przez motoreduktor. Drugi cylinder służy jedynie do zmiany kierunku taśmy przenośnika i jest nazywany bębnem zmiany. Bęben napędowy jest zwykle montowany na końcu rozładunku, aby zwiększyć przyczepność i ułatwić ciągnięcie. Trwałe i łatwe w konserwacji przekładnie przemysłowe MAXXDRIVE w jednoczęściowym korpusie typu UNICASE nadają się idealnie do dużych przenośników taśmowych o dużej wydajności. Najnowsza generacja MAXXDRIVE® XT została uzupełniona o zoptymalizowaną pod kątem aplikacji dwustopniową przekładnię stożkową – idealną do systemów przenośników taśmowych w materiałach sypkich i mineralnych. Zakres mocy i prędkości został specjalnie dostosowany do potrzeb docelowych branż. Dzięki dwóm wersjom przekładnie walcowe lub stożkowe z kołnierzowymi albo wciskanymi obudowami mogą być montowane równolegle lub pod kątem prostym do osi w systemach przenośnikowych. Mogą być łączone z zamontowanym na stopie, wysokowydajnym silnikiem IE3, i są połączone z silnikiem za pośrednictwem złącza hydraulicznego. Ponieważ większość zastosowań przenośników kubełkowych łączy się z wytwarzaniem pyłu, istnieje ryzyko wybuchu, jeśli pył jest łatwopalny. W tym przypadku stosowane są silniki i motoreduktory z dostosowanym zabezpieczeniem przeciwwybuchowym, które firma NORD montuje zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Praktyczny pakiet konserwacyjny NORD – połączenie środków ochronnych i systemów monitorowania – zapewnia, że inwestycja działa nawet w trudnych warunkach otoczenia, takich jak: ciągła praca, kurz i niekorzystny wpływy pogody.
NORD DRIVESYSTEMS opracowuje, produkuje i sprzedaje technologię napędową od ponad 50 lat i jest jednym z wiodących globalnych dostawców usług w branży. Oprócz standardowych napędów firma NORD dostarcza specyficzne dla aplikacji koncepcje i rozwiązania dla specjalnych wymagań, takich jak energooszczędne napędy lub systemy zabezpieczone przed wybuchem. Rozbudowana sieć sprzedaży i serwisu na całym świecie gwarantuje optymalną dostępność, umożliwiając krótkie terminy dostaw i obsługę zorientowaną na klienta. NORD produkuje bardzo zróżnicowaną gamę napędów o momentach obrotowych od 10 Nm do ponad 250 kNm oraz dostarcza silniki elektryczne w zakresie mocy od 0,12 kW do 1000 kW i elektronikę napędową z przetwornicami częstotliwości do 160 kW. Rozwiązania te są dostępne dla konwencjonalnych instalacji szaf sterowniczych, jak również dla zdecentralizowanych, w pełni zintegrowanych jednostek napędowych.
przeczytaj również: Problematyka środków transportowych
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Poprawa bezpieczeństwa w górnictwie zawsze będzie zależała od pracy zespołowej
W 2022 r. Wyższy Urząd Górniczy i podległe mu jednostki organizacyjne obchodzą jubileusz 100-lecia powołania do życia organów polskiego nadzoru górniczego. Z tej okazji w rozmowie z redakcją „Inżynierii Górniczej” dr inż. Adam Mirek, Prezes WUG, który objął to stanowisko pięć lat temu, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, co ta roczn...

Wybrane naturalne i wtórne surowce mineralne
Polecamy Państwa uwadze nową pozycję wydawniczą autorstwa Piotra Wyszomirskiego pt. Wybrane naturalne i wtórne surowce mineralne. Książka obejmuje głównie problematykę wybranych, niemetalicznych surowców mineralnych wraz z elementarnymi informacjami z zakresu nauk o Ziemi. Jak również eksploatacji i przeróbki kopalin, a także zagadnienia związane z podstawowymi metodami chemicznymi i fazowymi oceny ich jakości. Surowcami naturalnymi omówionymi w tej książce są surowce skalne, które stanowią n...

Wpływ dodatków mineralnych w cemencie na stabilność napowietrzenia w betonie nawierzchniowym
Artykuł przedstawia badania wpływu stosowania cementów z dodatkami mineralnymi CEM II/A-V 42,5 R, CEM II/B-S 42,5 N i CEM III/A 42,5 N na dystrybucję porów w mieszance betonowej przeznaczonej na górną warstwę nawierzchni betonowej zaprojektowanej na agresję środowiska XF4. Przeanalizowano zmiany charakterystyki porów w betonie od wykonania do wbudowania. Próbki pobrano bezpośrednio po wykonaniu mieszanki, po godzinie bezruchu i po wysokoenergetycznym mieszaniu po godzinie bezruchu. Określono ...

Przegląd maszyn wykorzystywanych w kopalniach odkrywkowych
Górnictwo odkrywkowe jest podstawą eksploatacji wydobywanych na różną skalę surowców. Należą do nich zarówno kopalnie zabezpieczające lokalny popyt, jak i takie, które nastawione są przede wszystkim na eksport, charakteryzujące się wydobyciem na poziomie kilkudziesięciu milionów ton. Eksploatacji kopalin towarzyszy cały szereg przedsięwzięć techniczno-technologicznych związanych nie tylko bezpośrednio ze złożem, ale również z jego otoczeniem. W materiale przedstawiono przegląd maszyn roboczyc...

Trwałość betonu barwionego
Bardzo dynamiczny rozwój technologii betonu, łatwość oraz wszechstronność kształtowania właściwości zarówno mieszanki betonowej, jak i stwardniałego betonu spowodowały jego szerokie wykorzystanie w kreowaniu otaczającego nas krajobrazu. Dodatkowa atrakcyjność tego materiału wynika z możliwości uzyskania dowolnej kolorystki poprzez zastosowanie pigmentów. Dzięki temu beton stał się tanią alternatywą dla drogich materiałów budowlanych, takich jak chociażby naturalny kamień. Biorąc to wszystko p...

Znakowanie punktowymi elementami odblaskowymi
Punktowe elementy odblaskowe stosuje się jako uzupełnienie znaków poziomych podłużnych i poprzecznych, jak również samodzielnie na krawędzi jezdni na odcinkach dróg, na których dopuszcza się postój pojazdów na jezdni, a uzasadnione jest wskazanie krawędzi jezdni. Punktowe elementy odblaskowe stosuje się w celu ostrzegania, prowadzenia i informowania kierujących o miejscach i odcinkach dróg szczególnie niebezpiecznych.

Projektowanie oświetlenia drogowego
Podczas projektowania oświetlenia na drogach niezwykle istotne jest położenie szczególnego nacisku na względy bezpieczeństwa. Przy rozmieszczaniu słupów oświetleniowych należy przestrzegać właściwych odległości skrajni i przepisów. Zarządcy dróg, miasta lub gminy coraz częściej decydują się na kompleksowe wymiany opraw oświetleniowych, budowę lub przebudowę oświetlenia ulicznego czy drogowego. W ostatnich latach nastąpił znaczny wzrost stosowania oświetlających drogi. Wyjątkowo wydajnych opra...

Trwałość betonu barwionego
Bardzo dynamiczny rozwój technologii betonu, łatwość oraz wszechstronność kształtowania właściwości zarówno mieszanki betonowej, jak i stwardniałego betonu spowodowały jego szerokie wykorzystanie w kreowaniu otaczającego nas krajobrazu. Dodatkowa atrakcyjność tego materiału wynika z możliwości uzyskania dowolnej kolorystki poprzez zastosowanie pigmentów. Dzięki temu beton stał się tanią alternatywą dla drogich materiałów budowlanych, takich jak chociażby naturalny kamień. Biorąc to wszystko p...

Przewóz kolejowy kruszyw
Grupa PKP CARGO, dostarczając niezbędne kruszywa i materiały budowlane, uczestniczy w realizacji największych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Transportuje kamień i żwir, a także kamień hydrotechniczny, wykorzystywany do budowy i umacniania nabrzeży. Jak informuje GUS, w marcu br. pociągi Grupy PKP CARGO przetransportowały 8,8 mln ton towarów, a praca przewozowa wyniosła 2,3 mld tkm. Oznacza to, że w porównaniu do lutego br. przewozy PKP CARGO wzrosły o 16,3% w ujęciu masy i o 22,3% p...

Wypełnienie szczelin w nawierzchniach z betonu cementowego
Nawierzchnie z betonu cementowego, ze względu na specyficzną charakterystykę pracy, wymagają dylatowania. Również naprawy wszelkiego rodzaju pęknięć wymagają nacięcia i wypełnienia szczeliny [1]. Szczeliny można podzielić na: rozszerzania (dylatacyjne), poprzeczne lub podłużne na całej grubości płyty, umożliwiające wydłużenie i kurczenie płyt, skurczowe (na pełną grubość lub pozorne – na części grubości płyty), umożliwiające kurczenie płyt (gdy temperatura atmosferyczna spada poniżej temperat...
Kalendarium
Relacje

Kolejne spotkanie naukowców branży transportowej z całego świata odbyło się w Katowicach
Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej od dawna jest platformą p...

Spotkania Przeróbki Kopalin
23-24 czerwca br. w Grand Hotelu Kielce odbyły się Świętokrzyskie Spot...

Centralne eRobocze SHOW
W Lubieniu Kujawskim 3-4.06.2022 odbyło się Centralne eRobocze SHOW.</...