NORD DRIVESYSTEMS – rozwiązania napędowe dla przenośników ciągłych
NORD DRIVESYSTEMS oferuje wydajne systemy napędowe do transportu materiałów sypkich, które charakteryzują się maksymalną niezawodnością, bezpieczeństwem i solidnością oraz zapewniają płynną pracę nawet w najtrudniejszych warunkach środowiskowych.
Obróbka materiałów sypkich stawia wielkie wymagania przed przenośnikami taśmowymi i ich technologią napędową. Przenośniki taśmowe są systemami używanymi do ciągłego transportu materiałów masowych i sypkich, na przykład w górnictwie, inżynierii mechanicznej lub przy recyklingu tworzyw sztucznych i papieru. Ten rodzaj przenośników umożliwia realizowanie wyjątkowo długich systemów transportujących duże ilości towaru ze znaczną prędkością. Przenośniki taśmowe są wyposażone w ciągłą gumową lub plastikową taśmę, jak również elementy rozciągające dla wzmocnienia. Taśma przechodzi przez co najmniej dwa bębny. Bęben, który napędza przenośnik, nazywa się bębnem napędowym (transmisyjnym), i jest napędzany przez motoreduktor. Drugi cylinder służy jedynie do zmiany kierunku taśmy przenośnika i jest nazywany bębnem zmiany. Bęben napędowy jest zwykle montowany na końcu rozładunku, aby zwiększyć przyczepność i ułatwić ciągnięcie. Trwałe i łatwe w konserwacji przekładnie przemysłowe MAXXDRIVE w jednoczęściowym korpusie typu UNICASE nadają się idealnie do dużych przenośników taśmowych o dużej wydajności. Najnowsza generacja MAXXDRIVE® XT została uzupełniona o zoptymalizowaną pod kątem aplikacji dwustopniową przekładnię stożkową – idealną do systemów przenośników taśmowych w materiałach sypkich i mineralnych. Zakres mocy i prędkości został specjalnie dostosowany do potrzeb docelowych branż. Dzięki dwóm wersjom przekładnie walcowe lub stożkowe z kołnierzowymi albo wciskanymi obudowami mogą być montowane równolegle lub pod kątem prostym do osi w systemach przenośnikowych. Mogą być łączone z zamontowanym na stopie, wysokowydajnym silnikiem IE3, i są połączone z silnikiem za pośrednictwem złącza hydraulicznego. Ponieważ większość zastosowań przenośników kubełkowych łączy się z wytwarzaniem pyłu, istnieje ryzyko wybuchu, jeśli pył jest łatwopalny. W tym przypadku stosowane są silniki i motoreduktory z dostosowanym zabezpieczeniem przeciwwybuchowym, które firma NORD montuje zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Praktyczny pakiet konserwacyjny NORD – połączenie środków ochronnych i systemów monitorowania – zapewnia, że inwestycja działa nawet w trudnych warunkach otoczenia, takich jak: ciągła praca, kurz i niekorzystny wpływy pogody.
NORD DRIVESYSTEMS opracowuje, produkuje i sprzedaje technologię napędową od ponad 50 lat i jest jednym z wiodących globalnych dostawców usług w branży. Oprócz standardowych napędów firma NORD dostarcza specyficzne dla aplikacji koncepcje i rozwiązania dla specjalnych wymagań, takich jak energooszczędne napędy lub systemy zabezpieczone przed wybuchem. Rozbudowana sieć sprzedaży i serwisu na całym świecie gwarantuje optymalną dostępność, umożliwiając krótkie terminy dostaw i obsługę zorientowaną na klienta. NORD produkuje bardzo zróżnicowaną gamę napędów o momentach obrotowych od 10 Nm do ponad 250 kNm oraz dostarcza silniki elektryczne w zakresie mocy od 0,12 kW do 1000 kW i elektronikę napędową z przetwornicami częstotliwości do 160 kW. Rozwiązania te są dostępne dla konwencjonalnych instalacji szaf sterowniczych, jak również dla zdecentralizowanych, w pełni zintegrowanych jednostek napędowych.
przeczytaj również: Problematyka środków transportowych
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
W artykule omówiono innowacyjne podejście do pomiarów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych, w których wykorzystuje się technologię fotogrametryczną z użyciem dronów. Ta zaawansowana technologia zmienia sposób pracy w branży górniczej, przynosząc liczne korzyści, takie jak eliminacja błędów pomiarowych, skrócenie czasu przeprowadzania pomiarów oraz pełna kontrola nad stanem zakładu. Innowacyjne metody wykorzystania dronów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych rewoluc...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...