Rozbudowa drogi powiatowej w Tarnobrzegu
Maszyny, które są i będą używane przy rozbudowie, stanowią standardowe zastosowanie przy budowie drogi. Tj.: wytwórnia stacjonarna (otaczarka) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym do wytwarzania mieszanek mineralno-asfaltowych, zagęszczarki, koparki, koparko-ładowarki, równiarki, spycharki, frezarki, ładowarki teleskopowe, ładowarki czołowe, betonomieszarki, układarki wyposażone w układ z automatycznym sterowaniem grubości warstwy i utrzymania niwelety, zespół maszyn układający ścieralną warstwę nawierzchni asfaltowej z wykorzystaniem rozkładarki oraz podajnika samobieżnego Dynapac, samochody samowyładowcze, skrapiarki samobieżne, walce lekkie, średnie i ciężkie stalowe gładkie, walce ogumione ciężkie o regulowanym ciśnieniu w oponach, samochody samowyładowcze z przykryciem lub termosy, sprzęt pomocniczy, w tym: młoty pneumatyczne, zagęszczarki udarowe i wibracyjne, płyty wibracyjne oraz ubijaki ręczne i mechaniczne, piły do betonu i asfaltu, małe walce, agregaty prądotwórcze, zamiatarki.
Zakres planowanej inwestycji
Zakres zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa drogi powiatowej Nr P1110R w Tarnobrzegu poprzez rozbudowę ul. Mickiewicza od km 0+000 do km 1+221” (odcinek ul. Mickiewicza od skrzyżowania z ul. Wisłostrada i Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Siarkową i Orląt Lwowskich) obejmuje normalizację szerokości jezdni ograniczonej z obu stron krawężnikiem typu lekkiego 15/30 – 6,0 m. Obejmuje także wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni, przebudowę oraz budowę chodników i obustronnych ciągów pieszo-rowerowych.
Wykonane zostaną także: wzmocnienie skarpy przy kościele w Miechocinie murem oporowym, odwodnienie i odprowadzenie wód z korpusu drogowego na całym odcinku ul. Mickiewicza do projektowanego i istniejącego kolektora kanalizacji deszczowej oraz regulacje kratek ś...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Bartłomiej Kotwica
Prezes PBI Infrastruktura
Rozbudowa ulicy Mickiewicza w Tarnobrzegu to skomplikowana i wymagająca inwestycja. Determinantem przeprowadzenia jej z możliwie najmniejszą uciążliwością dla mieszkańców była dobra współpraca z Urzędem Miasta w zakresie optymalnej zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Ulica Mickiewicza stanowi jeden z głównych traktów dojazdowych do centrum Tarnobrzega od strony DK9 z kierunku Rzeszowa, przez co charakteryzuje się wzmożonym ruchem, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. W Grupie PBI nie boimy się takich wyzwań. W dobrej współpracy z miejskimi instytucjami udało nam się zaplanować naszą pracę tak, aby kierowcy bezproblemowo i bezpiecznie dotarli do celu. Długość realizowanego przez PBI zadania to 1,4 km. Część odcinka wymagała korekty łuku pionowego, który nie spełniał warunków widoczności i przepisów bezpieczeństwa. Dokonaliśmy tam rozbiórki nawierzchni i wykonaliśmy roboty ziemne w celu dostosowania niwelety do nowych założeń projektowych. Odtworzyliśmy konstrukcję nawierzchni poprzez wykonanie stabilizacji gruntu spoiwem hydraulicznym w technologii in situ, podbudowę z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 oraz pełen pakiet warstw bitumicznych dla kategorii KR3. Działania prowadzimy kompleksowo. Nasza praca ma na celu zarówno poprawę bezpieczeństwa kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Ci ostatni skorzystają z budowanych przez nas ciągów pieszo-rowerowych. Pasażerowie i kierowcy komunikacji miejskiej dostaną do dyspozycji nowoczesne i bezpieczne zatoki. Całość traktu będzie wyposażona w efektywną instalację odwodnieniową oraz odpowiednio oświetlona, natomiast sama konstrukcja nawierzchni zostanie wzmocniona tak, aby dostosować ją do znacznie wyższych obciążeń. Jesteśmy dumni, że Grupa PBI może realizować takie wyzwania inwestycyjne. Jestem pewien, że po zakończeniu prac, wspólnie z okolicznymi mieszkańcami, użytkownikami drogi, jak i przedstawicielami zamawiającego będziemy mogli zgodnie stwierdzić, że tarnobrzeską ulicę Mickiewicza przenieśliśmy w XXI wiek.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance
Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
Jaki jest stan wiedzy nt. branży wydobywczej? Potwierdzeniem dla powyżej sformułowanych stwierdzeń mogą być wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów w trzech kategoriach wiekowych: < 10 lat, 10-15 lat oraz > 15 lat. Łącznie otrzymano 1000 ankiet, z czego ponad 700 ankietowanych to młodzież powyżej 10. roku życia. Celem było pozyskanie ogólnej wiedzy na temat stosunku dzieci i młodzieży do branży wydobywczej oraz edukacji surowcowej przy obecnej podstawie programowej w szkołach podst...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Podział koparek jednonaczyniowych ze względu na wielkość naczynia roboczego i przeznaczenie [2]: uniwersalne (budowlane) – pojemność łyżki do 2 m3, odkrywkowe – pojemność łyżki: 3-10 m3, nadkładowe – pojemność łyżki: 4-140 m3, zgarniakowe – pojemność łyżki: 4-180 m3. Podział według rodzaju osprzętu [2]: koparka z osprzętem przedsiębiernym (nadsiębiernym) – koparka przedsiębierna (nadsiębierna), koparka z osprzętem podsiębiernym – koparka podsiębierna, koparka z osprzętem zgarniakowym (zabiera...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Nawierzchnie podatne i półsztywne z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej W skład konstrukcji nawierzchni podatnej lub półsztywnej z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej wchodzą: Warstwa nawierzchniowa Podbudowa zasadnicza Podbudowa pomocnicza Warstwa mrozoochronna Schemat i nazwy tych warstw konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej są przedstawione w tab. 3. Ten schemat stanowi podstawę dla projektowania i budowy ...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Uproszczony projekt organizacji ruchu Możliwe jest dopuszczenie przez urząd zarządzający ruchem zmian w organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego, dotyczy to robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu tylko w czasie wykonywania czynności. Zatwierdzanie organizacji ruchu Organizację ruchu zatwierdza, na podstawie złożonego projektu organizacji ruchu, organ zarządzający...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
Kolejne etapy prac Pierwszym etapem prac kameralnych jest obróbka zdjęć. Na wstępie korygowana jest kolorystyka zdjęć. Następnie oblicza się współrzędnemiejsca wykonania zdjęć i wprowadza się je do programu. Program w pierwszym kroku łączy zdjęcia. Co warte uwagi – im dokładniej znamy położenie każdego zdjęcia (pozycjonowanie drona za pomocą geodezyjnego odbiornika GPS), tym szybciej przebiega proces. Potem następuje wyrównanie sieci. Na tym etapie zawsze część fotopunktów pozostawiana jest j...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
Wytyczne i realia użytkowania W obecnie stosowanych wytycznych do projektowania [7] znajdują się m.in. zapisy: „Szerokości jezdni i pierścienia ronda jednopasowego powinny zapewniać przejezdność pojazdu miarodajnego”. Zdaniem autorów, przyjmując założenie, że pojazd miarodajny (np. pojazd ciężarowy z naczepą) będzie poruszał się po przejezdnym pierścieniu, zgodnie z zapisami ustawy o drogach publicznych [9] należy uznać pierścień jako część jezdni przeznaczonej do ruchu. Takie założenie wynos...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...