Rozbudowa drogi powiatowej w Tarnobrzegu
Celem realizacji jest zadanie inwestycyjne pn. „Rozbudowa drogi powiatowej Nr P1110R w Tarnobrzegu poprzez rozbudowę ul. Mickiewicza od km 0+000 do km 1+221” (odcinek ul. Mickiewicza od skrzyżowania z ul. Wisłostrada i Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Siarkową i Orląt Lwowskich).
Projektowana infrastruktura drogowa, wybudowana ok. 50 lat temu, funkcjonuje w historycznej zabudowie miasta z przewagą budynków mieszkalnych posadowionych w bezpośrednim sąsiedztwie pasa drogowego. Ograniczona szerokość w liniach rozgraniczających pasa drogowego w poważnym stopniu utrudnia możliwości dostosowania jej układu komunikacyjnego do rozwoju urbanistycznego miasta. Co związane jest z powstaniem terenów rekreacyjnych w obszarze Jeziora Tarnobrzeskiego, w tym transportu lekkiego – rowerowego.
Głównym zamawiającym jest gmina Tarnobrzeg reprezentowana przez prezydenta Tarnobrzega Dariusza Bożka. Generalnym wykonawcą zadania jest konsorcjum firm PBI Infrastruktura Spółka Akcyjna z siedzibą przy ul. Kolejowej 10E, 23-200 Kraśnik (lider konsorcjum) oraz PBI WMB Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Błonie 8, 27-600 Sandomierz (partner konsorcjum). Zgłoszonymi podwykonawcami inwestycji są Zakład Wykonawstwa Elektrycznego i Teletechnicznego mgr inż. Adam Bednarowski, FHU „BETART” Damian Wójcikowski, BRUK MAR Marek Gawełek, USŁUGI GEODEZYJNE Tomasz Nadzieja oraz DELTA SIEĆ S.C. R. Stadnik, W. Kwaśnik, HARDBET Łukasz Miazga. Za projekt inwestycji odpowiadało Biuro Projektowe EXAL – Marek Tokarz.
Opis przedsięwzięcia
Projektowany odcinek ma nawierzchnię bitumiczną o regularnym przebiegu oraz szerokości pasa drogowego wynikającego z ograniczeń terenowych – zabudowa historyczna Tarnobrzega. ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Bartłomiej Kotwica
Prezes PBI Infrastruktura
Rozbudowa ulicy Mickiewicza w Tarnobrzegu to skomplikowana i wymagająca inwestycja. Determinantem przeprowadzenia jej z możliwie najmniejszą uciążliwością dla mieszkańców była dobra współpraca z Urzędem Miasta w zakresie optymalnej zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Ulica Mickiewicza stanowi jeden z głównych traktów dojazdowych do centrum Tarnobrzega od strony DK9 z kierunku Rzeszowa, przez co charakteryzuje się wzmożonym ruchem, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. W Grupie PBI nie boimy się takich wyzwań. W dobrej współpracy z miejskimi instytucjami udało nam się zaplanować naszą pracę tak, aby kierowcy bezproblemowo i bezpiecznie dotarli do celu. Długość realizowanego przez PBI zadania to 1,4 km. Część odcinka wymagała korekty łuku pionowego, który nie spełniał warunków widoczności i przepisów bezpieczeństwa. Dokonaliśmy tam rozbiórki nawierzchni i wykonaliśmy roboty ziemne w celu dostosowania niwelety do nowych założeń projektowych. Odtworzyliśmy konstrukcję nawierzchni poprzez wykonanie stabilizacji gruntu spoiwem hydraulicznym w technologii in situ, podbudowę z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 oraz pełen pakiet warstw bitumicznych dla kategorii KR3. Działania prowadzimy kompleksowo. Nasza praca ma na celu zarówno poprawę bezpieczeństwa kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Ci ostatni skorzystają z budowanych przez nas ciągów pieszo-rowerowych. Pasażerowie i kierowcy komunikacji miejskiej dostaną do dyspozycji nowoczesne i bezpieczne zatoki. Całość traktu będzie wyposażona w efektywną instalację odwodnieniową oraz odpowiednio oświetlona, natomiast sama konstrukcja nawierzchni zostanie wzmocniona tak, aby dostosować ją do znacznie wyższych obciążeń. Jesteśmy dumni, że Grupa PBI może realizować takie wyzwania inwestycyjne. Jestem pewien, że po zakończeniu prac, wspólnie z okolicznymi mieszkańcami, użytkownikami drogi, jak i przedstawicielami zamawiającego będziemy mogli zgodnie stwierdzić, że tarnobrzeską ulicę Mickiewicza przenieśliśmy w XXI wiek.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Janusz Bohatkiewicz: IBDiM to miejsce, w którym badania i innowacje mogą realnie poprawić jakość życia branży i społeczeństwa
Dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz, prof. IBDiM, w rozmowie z „Magazynem Autostrady” przedstawia swoje cele jako dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Skupia się na rozwoju IBDiM jako nowoczesnej jednostki badawczo-wdrożeniowej, innowacyjności, współpracy z instytucjami oraz adaptacji infrastruktury do zmian klimatycznych. Zwraca też uwagę ...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Beton architektoniczny: wymagany przez inwestorów, ale czy osiągalny przez wykonawców?
Autorzy omawiają wymagania inwestorów dotyczące estetyki i jakości powierzchni betonowych oraz problemy, jakie napotykają wykonawcy w kontekście kosztów i standardów. Wskazują na różnice w podejściu do prefabrykatów i elementów monolitycznych oraz na czynniki wpływające na jakość wykończenia, takie jak materiały i warunki atmosferyczne. Realizacja projektów z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej wiąże się z budową nowych lub przebudową już istniejących obiektów mostowych, dla których s...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Zagadnienia wykonywania nasypów i wykopów
Summary Title: Issues of excavation and embankment works Abstract: The article discusses methods for calculating the volume of soil in earthworks, with an emphasis on the accuracy of contour plans and the triangular prism method. Excavations and embankments require calculations that ensure the optimal distribution of earth masses, which minimises costs and streamlines organization. Techniques for the implementation of embankments and excavations works are described, emphasising the importance...
Zagadnienia wykonywania nasypów i wykopów
Summary Title: Issues of excavation and embankment works Abstract: The article discusses methods for calculating the volume of soil in earthworks, with an emphasis on the accuracy of contour plans and the triangular prism method. Excavations and embankments require calculations that ensure the optimal distribution of earth masses, which minimises costs and streamlines organization. Techniques for the implementation of embankments and excavations works are described, emphasising the importance...
Remont zabytkowego mostu Delfinów w Trzebiatowie
Artykuł opisuje renowację 120-letniego mostu Delfinów w Trzebiatowie, który zachował swoją oryginalną konstrukcję i zdobienia, mimo licznych wyzwań, w tym wojen i prób rozbiórki. W czasie remontu odtworzono jego oryginalny wygląd, wzmocniono konstrukcję, usunięto uszkodzenia betonu i wykonano nową izolację. Projekt miał na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności mostu przy jednoczesnym zachowaniu jego wartości historycznej i estetycznej. Niezwykle ciekawy pod wieloma względami jest 120-letni...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje

VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...

I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...

XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...