Rozbudowa drogi powiatowej w Tarnobrzegu
Celem realizacji jest zadanie inwestycyjne pn. „Rozbudowa drogi powiatowej Nr P1110R w Tarnobrzegu poprzez rozbudowę ul. Mickiewicza od km 0+000 do km 1+221” (odcinek ul. Mickiewicza od skrzyżowania z ul. Wisłostrada i Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Siarkową i Orląt Lwowskich).
Projektowana infrastruktura drogowa, wybudowana ok. 50 lat temu, funkcjonuje w historycznej zabudowie miasta z przewagą budynków mieszkalnych posadowionych w bezpośrednim sąsiedztwie pasa drogowego. Ograniczona szerokość w liniach rozgraniczających pasa drogowego w poważnym stopniu utrudnia możliwości dostosowania jej układu komunikacyjnego do rozwoju urbanistycznego miasta. Co związane jest z powstaniem terenów rekreacyjnych w obszarze Jeziora Tarnobrzeskiego, w tym transportu lekkiego – rowerowego.
Głównym zamawiającym jest gmina Tarnobrzeg reprezentowana przez prezydenta Tarnobrzega Dariusza Bożka. Generalnym wykonawcą zadania jest konsorcjum firm PBI Infrastruktura Spółka Akcyjna z siedzibą przy ul. Kolejowej 10E, 23-200 Kraśnik (lider konsorcjum) oraz PBI WMB Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Błonie 8, 27-600 Sandomierz (partner konsorcjum). Zgłoszonymi podwykonawcami inwestycji są Zakład Wykonawstwa Elektrycznego i Teletechnicznego mgr inż. Adam Bednarowski, FHU „BETART” Damian Wójcikowski, BRUK MAR Marek Gawełek, USŁUGI GEODEZYJNE Tomasz Nadzieja oraz DELTA SIEĆ S.C. R. Stadnik, W. Kwaśnik, HARDBET Łukasz Miazga. Za projekt inwestycji odpowiadało Biuro Projektowe EXAL – Marek Tokarz.
Opis przedsięwzięcia
Projektowany odcinek ma nawierzchnię bitumiczną o regularnym przebiegu oraz szerokości pasa drogowego wynikającego z ograniczeń terenowych – zabudowa historyczna Tarnobrzega. ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Bartłomiej Kotwica
Prezes PBI Infrastruktura
Rozbudowa ulicy Mickiewicza w Tarnobrzegu to skomplikowana i wymagająca inwestycja. Determinantem przeprowadzenia jej z możliwie najmniejszą uciążliwością dla mieszkańców była dobra współpraca z Urzędem Miasta w zakresie optymalnej zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Ulica Mickiewicza stanowi jeden z głównych traktów dojazdowych do centrum Tarnobrzega od strony DK9 z kierunku Rzeszowa, przez co charakteryzuje się wzmożonym ruchem, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. W Grupie PBI nie boimy się takich wyzwań. W dobrej współpracy z miejskimi instytucjami udało nam się zaplanować naszą pracę tak, aby kierowcy bezproblemowo i bezpiecznie dotarli do celu. Długość realizowanego przez PBI zadania to 1,4 km. Część odcinka wymagała korekty łuku pionowego, który nie spełniał warunków widoczności i przepisów bezpieczeństwa. Dokonaliśmy tam rozbiórki nawierzchni i wykonaliśmy roboty ziemne w celu dostosowania niwelety do nowych założeń projektowych. Odtworzyliśmy konstrukcję nawierzchni poprzez wykonanie stabilizacji gruntu spoiwem hydraulicznym w technologii in situ, podbudowę z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 oraz pełen pakiet warstw bitumicznych dla kategorii KR3. Działania prowadzimy kompleksowo. Nasza praca ma na celu zarówno poprawę bezpieczeństwa kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Ci ostatni skorzystają z budowanych przez nas ciągów pieszo-rowerowych. Pasażerowie i kierowcy komunikacji miejskiej dostaną do dyspozycji nowoczesne i bezpieczne zatoki. Całość traktu będzie wyposażona w efektywną instalację odwodnieniową oraz odpowiednio oświetlona, natomiast sama konstrukcja nawierzchni zostanie wzmocniona tak, aby dostosować ją do znacznie wyższych obciążeń. Jesteśmy dumni, że Grupa PBI może realizować takie wyzwania inwestycyjne. Jestem pewien, że po zakończeniu prac, wspólnie z okolicznymi mieszkańcami, użytkownikami drogi, jak i przedstawicielami zamawiającego będziemy mogli zgodnie stwierdzić, że tarnobrzeską ulicę Mickiewicza przenieśliśmy w XXI wiek.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
W artykule omówiono innowacyjne podejście do pomiarów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych, w których wykorzystuje się technologię fotogrametryczną z użyciem dronów. Ta zaawansowana technologia zmienia sposób pracy w branży górniczej, przynosząc liczne korzyści, takie jak eliminacja błędów pomiarowych, skrócenie czasu przeprowadzania pomiarów oraz pełna kontrola nad stanem zakładu. Innowacyjne metody wykorzystania dronów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych rewoluc...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...