Reklama

Próby obciążeniowe na obiektach obwodnicy Kędzierzyna-Koźla

Sześć ciężarówek, o łącznym ciężarze 192 ton, ustawiono po kolei na czterech mostach na budowanej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40. To jeden z elementów próbnych obciążeń tych konstrukcji, niezbędny do wydania pozwolenia na użytkowanie.

Próby obciążeniowe na obiektach obwodnicy Kędzierzyna-Koźla

GDDKiA sprawdza wytrzymałość wybudowanych obiektów

Zanim obiekt mostowy otrzyma pozwolenie na użytkowanie, wydawane przez nadzór budowlany ważne jest wykonanie pomiarów, które stwierdzą jakość oraz wytrzymałość wybudowanej konstrukcji.

Niedawno przeprowadzono prace związane z próbnym obciążeniem obiektów mostowych MD-1 (most nad rzeką Kłodnicą), MD-2 (most nad Kanałem Gliwickim), WD-14 (wiadukt w ciągu budowanej obwodnicy) i MD-18 (most nad rzeką Jaryszówką) przy budowie obwodnicy Kędzierzyna – Koźla w ciągu DK40.

Próbne obciążenia statyczne dla tych obiektów polegały na wykonaniu szczegółowych pomiarów w zakresie przemieszczeń, ugięć oraz osiadań dla poszczególnych elementów tych obiektów. Obiekty obciążono sześcioma samochodami ciężarowymi o wadze 32 ton każdy i maksymalnym nacisku na oś 10 t.

Dla wszystkich tych obiektów przeprowadzono także próbne obciążenia dynamiczne, które miały na celu określenie dynamicznych własności przęsła obiektu, częstości drgań i współczynnika tłumienia. W tych badaniach wykorzystano dwa samochody poruszające się pojedynczo wyznaczonymi w projekcie trasami w obu kierunkach z różnymi prędkościami. Prędkości przejazdów wynosiły 10, 30, 50 i 70 km/h. Dodatkowo zrealizowano dwa przejazdy z prędkością 30 km/h z najechaniem na przeszkodę. Obecnie trwa analiza wyników badań dynamicznych.

Finał prac jeszcze w tym roku

Aktualne zaawansowanie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla jest na poziomie 90 proc., a zakończenie prac jest planowane w IV kwartale br.

W ramach robót drogowych na całej długości trasy głównej ułożono już warstwę ścieralna.

Wykonawca prowadzi prace wykończeniowe przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku obwodnicy na skrzyżowaniu z istniejącą DK40, m.in. w zakresie montażu oświetlenia. Na rondzie na skrzyżowaniu z DW426 trwają prace brukarskie. Trwają również prace związane z budową kolejnych trzech rond.

Rozpoczęto wykonywanie oznakowania poziomego, montaż barier ochronnych, montaż słupów oświetleniowych, budowę Systemu zarządzania ruchem.

źródło i fot.: GDDKiA

przeczytaj również: XIV edycja Konkursu im. Maksymiliana Wolffa

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.