Porównanie technologii belkowo-płytowej z płytową o kształcie łuku
Liczba realizacji drogowych w Polsce ciągle rośnie. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, aktualnie realizowane są 104 zadania o łącznej długości ponad 1300 km, a w przygotowaniu jest 106 kolejnych zadań [1]. Ogromne środki publiczne przeznaczone na budowę dróg w większej części są pochłaniane przez obiekty mostowe, które pomagają pokonać trudności terenowe i infrastrukturalne na znacznych odległościach. Odpowiedzialnością projektantów i wykonawców jest optymalizacja cenowa rozwiązań mostowych.
Firma Optem podjęła się optymalizacji Projektu Wykonawczego wiaduktu WS3-20 w km 22+197,278 drogi ekspresowej S5, zlokalizowanej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Uzyskane oszczędności materiałowe są podstawą analizy cenowej niniejszego artykułu.
Projekt pierwotny – konstrukcja ustroju płytowo-belkowa
Pierwotnie wiadukt w km 22+197 zaprojektowano jako jednoprzęsłowy, dwujezdniowy w formie monolitycznej ramy zamkniętej dołem. Ustrój nośny obiektu stanowiły indywidualnie zaprojektowane prefabrykowane belki strunobetonowe typu T. Są one zwieńczone monolityczną płytą o grubości 24 cm, po której jazda odbywała się w sposób bezpośredni. Ustrój nośny został połączony monolitycznie ze ścianami [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!




