Nowoczesne rozwiązania retencyjne w sercu gór

Wzdłuż masywu Baraniej Góry w malowniczym Beskidzie Śląskim trwa budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku Przybędza–Milówka, nazywanym obejściem Węgierskiej Górki. Piękno miejscowego krajobrazu i rozmach wartej 1,4 mld złotych inwestycji to wizytówka tego projektu. Jednocześnie trudne warunki wodno-gruntowe i specyfika obszaru górskiego to wyzwanie zarówno dla budowniczych, jak i dla technologii wykorzystywanych przy tej inwestycji. Nie bez powodu do odwodnienia układu drogowego wybrano charakteryzujące się doskonałymi właściwościami zbiorniki polietylenowe.

Droga ekspresowa S1 ma istotne znaczenie dla projektu rozbudowy sieci dróg tranzytowych w Polsce oraz jako część korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z południem Europy. Można śmiało powiedzieć, że jej budowa jest obecnie jedną z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Prowadząca przez dwa województwa (śląskie i małopolskie) trasa będzie miała docelowo ponad 142 km i połączy Pyrzowice (A1) z granicą polsko-słowacką w Zwardoniu, skąd kierowcy wyruszą w dalszą podróż autostradą D3.

Jednym z ważniejszych odcinków nowej ekspresówki jest fragment Przybędza–Milówka, stanowiący obejście miejscowości Węgierska Górka. Po jego uruchomieniu zniknie wąskie gardło komunikacyjne na trasie Bielsko-Biała–Zwardoń. A uciążliwy dla okolicznych mieszkańców ruch tranzytowy rozładuje się. Na 8,5 km odcinku przewidziano dwa tunele, serię estakad oraz obiekty mostowe. Docelowo odcinek będzie posiadał 2 typy przekroju: na odcinku mierzącym 3,7 km przed i za tunelami droga będzie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, a na 4,8 km odcinku w tunelach oraz między nimi ruch będzie się odbywał po dwóch jezdniach, z czego na każdej znajdą się dwa pasy ruchu.

W masywach Barania i Biało...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.