Mosty Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu

W grudniu 2023 r. została oddana do użytkowania ważna wrocławska inwestycja: budowa Alei Wielkiej Wyspy. Na trasie nie mogło oczywiście zabraknąć imponujących obiektów mostowych, gdyż cała inwestycja przebiega m.in. nad rzekami Odra i Oława.

Pierwsze pomysły na realizację Alei Wielkiej Wyspy pojawiały się już dekadę temu. Od ponad 12 lat trwały procesy związane z zaprojektowaniem trasy, sporami w sądach i protestami nielicznych grup społecznych. Wszystko jednak znalazło swój finał w 2020 r., kiedy na dobre rozpoczęły się pierwsze prace budowlane. Dziś trasa Alei Wielkiej Wyspy liczy 3,4 km nowej drogi, 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. To jedna z największych i najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji drogowych w stolicy Dolnego Śląska, która połączyła al. Armii Krajowej z ul. Mickiewicza, ale również jedna z największych i najdroższych inwestycji komunikacyjnych w powojennej historii Wrocławia. W ciągu nowo wybudowanej trasy powstało w sumie pięć obiektów inżynierskich o łącznej długości ok. 1/3 długości całej trasy − w tym jeden z największych mostów Wrocławia, Most Olimpijski, i Most na Wilczym Kącie. Ważnym elementem infrastruktury pieszo-rowerowej jest także rampa po zachodniej stronie AWW w pobliżu Mostu Olimpijskiego. Ponad 115-metrowy obiekt inżynierski pozwoli na wjazd i zjazd rowerem z alei w kierunku wałów nadodrzańskich. Niewątpliwie mimo krótkiej jeszcze metryki trasa Alei Wielkiej Wyspy zdążyła się już wpisać w krajobraz miasta Wrocławia, tym bardziej krajobraz ten podkreśla charakterystyczny Most Olimpijski.

Most Olimpijski

Górujący nad okolicą Most MD-2, bo tak właściwie zgodnie z dokumentacją techniczną nazywa się Most Olimpijski, służy do przeprowadzenia ruchu kołowego, rowerowego i pieszego nad doliną rze...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.