Bentley Systems ogłasza finalistów konkursu Going Digital Awards in Infrastructure 2022
Coroczny konkurs ma na celu uhoronowanie niezwykłej pracy użytkowników oprogramowania firmy Bentley w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury na całym świecie. Jedenaście niezależnych zespołów jurorskich wybrało 36 finalistów spośród blisko 300 nominacji zgłoszonych przez ponad 180 organizacji z 47 krajów w 12 kategoriach.
Zwycięzcy zostaną wyłonieni 15 listopada podczas uroczystej gali Going Digital Awards in Infrastructure 2022 przed zaproszonymi przedstawicielami mediów oraz kadrą kierowniczą. Uroczystość będzie miała miejsce w Londynie w hotelu InterContinental Park Lane. Prezentacje finalistów będzie można obejrzeć pod tym linkiem od 7 listopada 2022 r. Zapraszamy do odwiedzenia tej strony i posłuchania twórców tych niezwykłych projektów infrastrukturalnych, dzielących się swoimi historiami dotyczącymi wykorzystania postępu cyfrowego do osiągnięcia bezprecedensowych rezultatów.
Nicholas Cumins, Chief Operating Officer firmy Bentley, powiedział: „Po dwóch latach wirtualnych konferencji, cieszymy się, że ponownie możemy spotkać się osobiście z finalistami konkursu Going Digital Awards i wspólnie z dziennikarzami oraz analitykami branżowymi świętować ich osiągnięcia. Kierownictwo firmy Bentley podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat postępów cyfrowych w infrastrukturze, a także aktualizacjami w zakresie aplikacji firmy Bentley i innowacji technologicznych”.
Finalistami konkursu Going Digital Awards in Infrastructure 2022 są:
Mosty i tunele
- Ferrovial Construction i Alamo Nex Construction – Odcinek IH-35 Nex Central, San Antonio, Teksas, Stany Zjednoczone
- Southwest Municipal Engineering Design & Research Institute of China – Precyzyjne i oparte na współpracy zastosowanie technologii BIM na drugim odcinku wschodnio-zachodniej osi miasta Chengdu, Chengdu, Syczuan, Chiny
- Zigong Urban Planning and Design Institute Co., Ltd. – Odcinek C i D projektu budowy infrastruktury w obszarze pasa integracyjnego na linii miasto-przemysł między powiatami Fushun i Rong, miasto Zigong, Syczuan, Chiny
Budownictwo
- Acciona – Bezpieczne usuwanie stwarzających zagrożenie przejazdów kolejowych dzięki cyfrowej budowie, Melbourne, Victoria, Australia
- China Railway 18th Bureau Group Co., Ltd. – Zastosowanie technologii BIM w projekcie położonego na dużej głębokości tunelu do przesyłu wody w delcie Rzeki Perłowej, Foshan, Guangdong, Chiny
- DPR Construction – RMR 20 Massachusetts Ave. NW – repozycjonowanie budynku, Waszyngton, DC, Stany Zjednoczone
Cyfrowa transformacja w przedsiębiorstwie
- Mott MacDonald – Biblioteka inteligentnych obiektów dla Agencji Ochrony Środowiska, Wielka Brytania
- National Highways – Kompleksowy program infrastrukturalny – pilotażowy projekt wdrożenia ProjectWise i iTwin podczas modernizacji drogi A303, odcinek Salisbury – Stonehenge, Wiltshire, Wielka Brytania
- WSB – Cyfrowa weryfikacja koncepcji powykonawczej, Elk River, Minnesota, Stany Zjednoczone
Miasta, zespoły budynków, obiekty
- Uniwersytet Techniczny w Kownie – Cyfrowy bliźniak miasta, Kowno, Litwa
- Kokusai Kogyo Co., Ltd. – Projekt PLATEAU: największy japoński projekt modelu miasta 3D, Numazu/Kaga, prefektury Shizuoka i Ishikawa, Japonia
- Port lotniczy Sydney – Maps@SYD, Sydney, Nowa Południowa Walia, Australia
Geoinżynieria
- GHD – Zapora Cressbrook, Toowoomba, Queensland, Australia
- Mott MacDonald – Usprawnienie wydajności i realizacji założeń zrównoważonego rozwoju w zakresie ponownego wykorzystania materiałów za pomocą techniki geoBIM, Birmingham, West Midlands, Wielka Brytania
- PT Hutama Karya (Persero) – Projekt zapory Semantok, Nganjuk, Jawa Wschodnia, Indonezja
Sieci energetyczne i telekomunikacyjne
- Essential Energy – Projekt inteligentnej podstacji elektrycznej, Port Macquarie, Australia
- POWERCHINA Hubei Electric Engineering Co., Ltd. – Cyfrowa realizacja projektu 220 kV podstacji elektrycznej Wuhan Xudong, Wuhan, Hubei, Chiny
- State Grid Hengshui Electric Power Supply Company – Kompleksowe zastosowanie technologii BIM w zakresie budowy sieci energetycznych oraz transformacja procesów inżynierskich, Hengshui, Hebei, Chiny
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe
Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Beton architektoniczny: wymagany przez inwestorów, ale czy osiągalny przez wykonawców?
Autorzy omawiają wymagania inwestorów dotyczące estetyki i jakości powierzchni betonowych oraz problemy, jakie napotykają wykonawcy w kontekście kosztów i standardów. Wskazują na różnice w podejściu do prefabrykatów i elementów monolitycznych oraz na czynniki wpływające na jakość wykończenia, takie jak materiały i warunki atmosferyczne. Realizacja projektów z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej wiąże się z budową nowych lub przebudową już istniejących obiektów mostowych, dla których s...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Nowe podejście do próbnych obciążeń konstrukcji mostowych
W Polsce nadal wykonuje się badania konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem statycznym i dynamicznym według standardów wprowadzonych pod koniec XX wieku. Obecnie nie ma już powodu używać próbnego obciążenia do doświadczalnego potwierdzenia nośności konstrukcji. W artykule przedstawiono zmiany (wraz z ich uzasadnieniem) w wytycznych wykonywania badań drogowych oraz kolejowych obiektów mostowych pod próbnym obciążeniem. Według opracowań historycznych badania konstrukcji mostowych pod prób...
Remont zabytkowego mostu Delfinów w Trzebiatowie
Artykuł opisuje renowację 120-letniego mostu Delfinów w Trzebiatowie, który zachował swoją oryginalną konstrukcję i zdobienia, mimo licznych wyzwań, w tym wojen i prób rozbiórki. W czasie remontu odtworzono jego oryginalny wygląd, wzmocniono konstrukcję, usunięto uszkodzenia betonu i wykonano nową izolację. Projekt miał na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności mostu przy jednoczesnym zachowaniu jego wartości historycznej i estetycznej. Niezwykle ciekawy pod wieloma względami jest 120-letni...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...