Reklama

Ponad 100-letnie mosty zapewnią sprawne i bezpieczne podróże koleją po tzw. bajpasie kartuskim

Zakończony został remont mostu kolejowego w Niestępowie, kontynuowane są prace na podobnym obiekcie w Rutkach. Ponad 100-letnie mosty nad rzeką Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne podróże koleją po tzw. bajpasie kartuskim. Bajpas umożliwi dojazd z Kaszub do Gdańska podczas modernizacji linii kolejowej nr 201. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ubiega się o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Most kolejowy w Niestępowie

Most w Niestępowie został kompleksowo wyremontowany, metalowe przęsło zakonserwowano i pomalowano, gotowy jest tor. Na moście w Rutkach wymieniono wyeksploatowane elementy, na środkowym, kratowym przęśle, zabudowano konstrukcję, na której montowany będzie tor oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stalowej części obiektu. Ponad 100-letnie mosty nad Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne połączenie kolejowe Kaszub z Trójmiastem.

– Inwestujemy w polską kolej po to, aby coraz więcej pasażerów mogło i chciało korzystać z tego środka transportu. Prace toczą się w każdym regionie kraju – również na Pomorzu. Wkrótce zakończymy tę ważną, otwierającą nowe możliwości inwestycję – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Na trasie wykonano wszystkie prace związane ze wzmocnieniem podtorza i budową odwodnienia linii. Powstaje nowy peron w Żukowie Zachodnim, a w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile rozpoczęto prace przygotowawcze. Perony zapewnią wygodny dostęp do kolei dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.

– Realizacja bajpasu kartuskiego zwiększy możliwości połączeń kolejowych w województwie pomorskim. Bajpas zapewni dojazd pociągami do Kartuz i okolic z Trójmiasta podczas modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto. Inwestycja poprawi dostęp do kolei oraz umożliwi sprawne i wygodne, codzienne podróże do pracy czy szkoły – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zakończenie wszystkich prac planuje się w czerwcu 2023 r. Wartość inwestycji w ramach projektu pn. „Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej” na czas realizacji projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” to 95,2 mln zł netto.

źródło i fot.: PKP PLK S.A.

przeczytaj również: Powstanie ekspertyza i program naprawczy dla A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.