Budowa obiektu T-3 a zmiany projektowe

Budowa mostów i tuneli to duże wyzwanie zarówno pod kątem technologicznym, jak i logistycznym. Obiekty te stanowią istotny element rozwoju infrastruktury drogowej i kolejowej w Polsce. Ich sprawna budowa jest kluczem do prowadzenia efektywnej polityki transportowej państwa. Budowa obiektu T-3 w kontekście zaproponowanych zmian projektowych to główny temat tego artykułu.

Tzw. „Trasa Wschodnia” to inwestycja prowadzona przez miasto Suwałki. Jej głównymi celami są zwiększenie dostępności transportowej miasta i regionu w ruchu drogowym oraz poprawa spójności przestrzennej z krajowym systemem transportowym. Dodatkowo realizowane przedsięwzięcie przyczyni się do wzrostu atrakcyjności inwestycyjnej regionu oraz znacznej poprawy bezpieczeństwa ruchu. Budowa obiektu T-3 stanowi część zadania inwestycyjnego polegającego na budowie drogi stanowiącej nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 655, która wchodzi w skład „Trasy Wschodniej”.

Zakres prac całego przedsięwzięcia budowlanego obejmował wykonanie dwóch obiektów inżynierskich oraz budowę ok. 2 km trasy klasy G wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną. W obliczu powierzonego zadania wykonawca zwrócił się do firmy Optem o pomoc w celu opracowania alternatywnej technologii budowy obiektu T-3.

W artykule skupiono się przede wszystkim na przedstawieniu zaproponowanych zmian projektowych oraz korzyści wynikających ze współpracy pomiędzy doświadczonym biurem projektowym a wykonawcą.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.