Rozcięto Stalowa konstrukcję mostu w Sandomierzu

Rozpoczął się najtrudniejszy etap rozbiórki przeznaczonego do przebudowy mostu przez Wisłę w Sandomierzu. W tym tygodniu stalową konstrukcję obiektu przecięto, co oznacza, że utraciła ciągłość. Jej demontaż ulegnie kontynuacji i zakończy się w drugiej połowie br. Nowym mostem powinniśmy pojechać pod koniec przyszłego roku.

Rozcięto Stalowa konstrukcję mostu w Sandomierzu

Przygotowania i roboty poprzedzające rozcięcie

Przygotowania i roboty poprzedzające rozcięcie stalowej konstrukcji kratownicowej pochodzącej z 1953 trwały kilka miesięcy. W oparciu o analizy stanu konstrukcji oraz specjalistyczne obliczenia oparte na zasadach statyki opracowano projekt prac rozbiórkowych. Wykonawca rozpoczął roboty od przełożenia mediów zamocowanych na przeznaczonym do przebudowy moście. Gazociąg umieszczono docelowo pod dnem rzeki, pozostałe sieci tymczasowo poprowadzono wzdłuż użytkowanego obecnie sąsiedniego obiektu. Równocześnie stopniowo demontowane były elementy górnej konstrukcji mostowej takie jak: nawierzchnia, izolacja, kapy chodnikowe, instalacje oświetleniowe, bariery. Wybudowane zostały także podpory pomocnicze i pomosty robocze umożliwiające prowadzenie prac rozbiórkowych. Podpory wykorzystane zostaną także przy budowie nowej konstrukcji.

Odkrycie stalowych elementów umożliwiło ich stopniowe demontowanie w miejscu planowanego przecięcia mostu. Przy użyciu palników gazowych rozcinano i demontowano kolejno blachy nieckowe, el...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.