Rozcięto Stalowa konstrukcję mostu w Sandomierzu

Rozpoczął się najtrudniejszy etap rozbiórki przeznaczonego do przebudowy mostu przez Wisłę w Sandomierzu. W tym tygodniu stalową konstrukcję obiektu przecięto, co oznacza, że utraciła ciągłość. Jej demontaż ulegnie kontynuacji i zakończy się w drugiej połowie br. Nowym mostem powinniśmy pojechać pod koniec przyszłego roku.

Rozcięto Stalowa konstrukcję mostu w Sandomierzu

Przygotowania i roboty poprzedzające rozcięcie

Przygotowania i roboty poprzedzające rozcięcie stalowej konstrukcji kratownicowej pochodzącej z 1953 trwały kilka miesięcy. W oparciu o analizy stanu konstrukcji oraz specjalistyczne obliczenia oparte na zasadach statyki opracowano projekt prac rozbiórkowych. Wykonawca rozpoczął roboty od przełożenia mediów zamocowanych na przeznaczonym do przebudowy moście. Gazociąg umieszczono docelowo pod dnem rzeki, pozostałe sieci tymczasowo poprowadzono wzdłuż użytkowanego obecnie sąsiedniego obiektu. Równocześnie stopniowo demontowane były elementy górnej konstrukcji mostowej takie jak: nawierzchnia, izolacja, kapy chodnikowe, instalacje oświetleniowe, bariery. Wybudowane zostały także podpory pomocnicze i pomosty robocze umożliwiające prowadzenie prac rozbiórkowych. Podpory wykorzystane zostaną także przy budowie nowej konstrukcji.

Odkrycie stalowych elementów umożliwiło ich stopniowe demontowanie w miejscu planowanego przecięcia mostu. Przy użyciu palników gazowych rozcinano i demontowano kolejno blachy nieckowe, el...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.