Najdłuższy tunel w Polsce otwarty

20 grudnia 2021 r. nastąpiło uroczyste otwarcie tunelu pod Ursynowem. Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie tunelowego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy została podpisana przez wojewodę mazowieckiego. Wcześniej pozwolenie na jego użytkowanie wydał Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia został oddany do ruchu ostatni odcinek S2 Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Puławska a Warszawa Wilanów wraz z tunelem. Była to najbardziej wyczekiwana inwestycja nie tylko przez mieszkańców stolicy, ale także kierowców przemieszczających się tranzytem na osi wschód – zachód autostradą A2. Zamawiającym inwestycję jest GDDKiA Oddział w Warszawie, a wykonawcą – firma Astaldi. Jednostką projektową była firma Transprojekt-Warszawa. Budowa drogi ekspresowej S2 na odcinku Puławska – Lubelska została współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości 18,6 km wynosi ok. 1,7 mld zł.

Opis tunelu

Dwunawowy tunel o długości 2335 m jest obecnie najdłuższym takim obiektem drogowym w Polsce.

Budowany był on metodą wykopu podstropowego. W skrócie budowa obiektu przebiegała następująco:

  • wykop wstępny,
  • ściany szczelinowe,
  • płyty stropowe górne,
  • izolacje przeciwwodne płyt stropowych górnych,
  • wzmocnienie konstrukcji istniejącego tunelu metra,
  • wykopy podstropowe,
  • głębinowe odwodnienie terenu,
  • płyty stropowe pośred...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.