Jak skutecznie pozyskać klientów na kruszywo z polecenia?

Oczywiście na polecenia!

W jaki sposób dokonuje się wyboru sprzedawcy podczas standardowego procesu zakupu? Sprawdzamy liczbę oraz jakość poleceń danego sprzedawcy. Zapoznajemy się z opiniami klientów na temat jakości produktu oraz poziomu obsługi klienta. Dzięki temu jest nam o wiele łatwiej podjąć decyzję o zakupie. Pozytywne opinie robią całą robotę i skracają dystans pomiędzy kolejnym klientem a kupnem, a złe opinie pokazują, gdzie jeszcze jest pole do poprawy jakości. Jest to unikalna wiedza dla każdego przedsiębiorcy i nie powinna być bagatelizowana.

Najważniejsze powody, dla których warto prosić o polecenia i rekomendacje, to:

  • zwiększenie liczby klientów,
  • brak kwestii związanych z konkurencją – polecenie dotyczy zazwyczaj jednej firmy,
  • obsługa klienta z polecenia w większości przypadków to formalność,
  • brak potrzeby wydawania środków na reklamę i promocję,
  • nietracenie czasu, żeby przekonywać klienta, że ten produkt jest najlepszy – on już to wie z polecenia!,
  • brak potrzeby zachęcania klienta zaniżaniem cen.

Według raportu Nielsena ok. 80% konsumentów podejmuje swoje decyzje zakupowe dzięki rekomendacji przyjaciół i znajomych (za: https://www.nielsen.com/us/en/press-releases/2015/recommendations-from-friends-remain-most-credible-form-of-advertising/).

Typy klientów a jakość usług i produktów

Ze względu na zależność pomiędzy jakością produktów a oczekiwaniami klienta można wyróżnić typologię klientów:

  • znikający – nawet jeśli raz coś kupi, to nigdy nie wraca,
  • rozczarowany – ma wysokie oczekiwania i jeś...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.