Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, zadanie 2 oraz 3

Przedmiotem opisu jest realizacja zadań 2 oraz 3 drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Administracyjnie inwestycja położona jest w województwie pomorskim i przebiega przez tereny miasta Gdynia, powiat wejherowski: gminy Łęczyce, Luzino i Szemud oraz powiat kartuski: gminę Żukowo.

Głównym celem „Budowy drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, odc. Bożepole Wielkie – początek obwodnicy Trójmiasta” jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych. Projekt składa się z trzech zadań:
− Zad. 1: Bożepole Wielkie (z węzłem)
– węzeł Luzino (z węzłem),
− Zad. 2: węzeł Luzino (bez węzła) – węzeł Szemud (z węzłem),
− Zad. 3: węzeł Szemud (bez węzła)
– węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem).
Zamawiającym inwestycję jest GDDKiA Oddział w Gdańsku.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Mirosław Kaczmarski, Prezes Zarządu TARCOPOL Sp. z o.o.

Na kontrakcie „Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta. Zadanie 3: węzeł Szemud (bez węzła) – węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)”, realizowanym przez firmę Polaqua, TARCOPOL jako Podwykonawca realizuje prace polegające na wykonaniu nawierzchni wiążącej i ścieralnej z asfaltu lanego. Nawierzchnie (wiążąca i ścieralna) wykonywane są na obiektach mostowych w technologii bezszwowej, co w połączeniu z zastosowaną izolacją, również bezszwową, stanowi 100% zabezpieczenia obiektu mostowego przed wpływem czynników atmosferycznych. Nawierzchnia układana jest na 23 obiektach różnej szerokości od 6 m do ponad 14 m. TARCOPOL posiada sprzęt zapewniający układanie nawierzchni w technologii bezszwowej do tych szerokości. Ze względu na zastosowaną technologię i pojawiające się trudności w jej realizacji przed przystąpieniem do wykonywania robót został bardzo skrupulatnie i dokładnie przeprowadzony proces zatwierdzenia wszystkich materiałów: mieszanki asfaltu lanego, kruszyw, mas bitumicznych do uszczelnienia połączeń. Po przedstawieniu i zaakceptowaniu dokumentów został wykonany odcinek próbny, na którym ostatecznie zostały zatwierdzone materiały oraz sprzęt i technologia wykonania. Dokładność i duże zaangażowanie wszystkich uczestniczących w procesie budowy pozwala na sprawne wykonywanie robót. Do naszych zadań należy również ułożenie na izolacji sieci drenów odwadniających oraz po wykonaniu nawierzchni wykonanie wszystkich uszczelnień połączeń nawierzchni asfaltu lanego z urządzeniami obcymi (krawężniki, dylatacje, wpusty mostowe). Jesteśmy również na etapie uzgodnień wykonania na obiektach mostowych dylatacji Polyflex oraz uciągleń nawierzchni.

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.