Agregacja bazodanowa i nauczanie głębokie systemu do zarządzania obiektami mostowymi w Polsce

Praca stanowi ukazanie koncepcji budowy nowego systemu do zarządzania obiektami mostowymi w Polsce. Może on stanowić niezwykle wartościowe narzędzie wspierające procesy decyzyjne dotyczące konkretnych mostów – np. dotyczące potrzeby ich remontów, wzmocnień, wprowadzenia monitoringu SHM czy rozbiórki. System ten ma być oparty na filozofii „ukierunkowania na dane” (ang. data-driven approach) i stałej aktualizacji. Jego ważnym składnikiem mogą być wyniki i parametry próbnych obciążeń, które stanowią punkt odniesienia w przyszłych ekspertyzach i kontrolach konkretnych obiektów.

Jeszcze kilka dekad temu mało kto przewidywał, że dane spływające z realizacji obiektów inżynierskich, np. w postaci fotografii zarysowanych elementów żelbetowych, będą tak cenne. Dzisiaj – w dobie implementowania cyfrowych systemów wspomagających proces decyzyjny inżyniera w oparciu o dane cyfrowe (tzw. data-driven approach) i algorytmy nauczania głębokiego – zbiory takich fotografii są używane praktycznie przez wszystkie renomowane jednostki naukowo-badawcze zajmujące się problemami inspekcji konstrukcji żelbetowych [1-3]. Podobnymi zbiorami danych, z być może jeszcze większym potencjałem aplikacyjnym, są zdaniem autorów: archiwa laboratoriów próbnych obciążeń, archiwa pracowni eksperckich, dane z przeglądów obiektów mostowych i inne informacje z analiz in-situ mostów w całym ich cyklu życia.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Konrad Romik: Bezpieczeństwo ruchu drogowego w naszym kraju z roku na rok się poprawia

Konrad Romik, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w rozmowie z Anną Górską-Zychlą odpowiada na pytania dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, poprawy infrastruktury oraz założeń dążących do zmniejszenia liczby wypadków o połowę do 2030 r. Jak wygląda aktualnie stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce? Konrad R...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.