Kto złożył najkorzystniejszą ofertę dla S11 Oborniki – Poznań

Najkorzystniejszą ofertę na realizację 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik złożyło konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud.Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą w II kwartale br.

Najlepsza spośród ośmiu ofert

Przetarg ogłoszono 10 października ubiegłego roku. Wpłynęło osiem ofert. Najniższą, jak się później okazało najkorzystniejszą, złożyło konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Jej wartość to 853 456 675,21 zł. Głównym kryterium oceny ofert była cena (55 proc.). Pod uwagę brano również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.).

Wyłoniony w przetargu wykonawca zrealizuje inwestycję w systemie Projektuj i buduj w okresie 39 miesięcy. Czas realizacji z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy.

Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa

Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź w trakcie trwania prac przygotowawczych. W budowie jest odcinek Bobolice – Szczecinek w woj. zachodniopomorskim.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również:  400 inwestycji już zgłosiło się do 28. edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.