Od inżynierskich koszmarów do spokojnych snów – BestABUT w akcji
Czy zdarzyło Ci się kiedyś, by Twoje projekty mostowe spędzały Ci sen z powiek? Marzysz o narzędziu, które pozwoli Ci obliczyć przyczółki mostowe, drogowe i kolejowe bez zbędnego stresu? BestABUT to odpowiedź na Twoje inżynierskie modlitwy!

Kompleksowe obliczenia w każdym etapie
BestABUT pozwala Ci zapanować nad każdym etapem budowy jak maestro nad orkiestrą. Wyznaczanie sił w poziomie posadowienia, naprężeń pod fundamentem i sił osiowych w palach? Dla BestABUT to pestka. Dzięki temu programowi już zawsze będziesz cieszył się spokojnym snem.
Zaawansowana Analiza Stateczności
Czujesz czasem, że Twoje projekty balansują na krawędzi? Dla BestABUT bezpieczeństwo konstrukcji jest priorytetem. Analiza stateczności zapewni, że przyczółki będą stabilne i odporne na różnorodne obciążenia. Z BestABUT masz pełną kontrolę nad projektem i pewność, że wszystko jest zgodne z normami i warunkami bezpieczeństwa.
Obliczenia Zbrojenia
Nawet, jeśli nie szykujesz się na wojnę, program pomoże Ci w doborze „zbrojenia” korpusu, fundamentu oraz płyty przejściowej, co gwarantuje, że wszystkie elementy konstrukcyjne będą miały odpowiednią nośność.

Wykres interakcji M-N dla przekroju żelbetowego
Intuicyjny Interfejs Użytkownika
Czy zdarzyło Ci się kiedyś utknąć w labiryncie skomplikowanego oprogramowania? BestABUT to jak spacer po parku. Intuicyjny i graficzny interfejs użytkownika sprawia, że praca z programem jest prosta i przyjemna. Oferując trzy szablony przyczółków oraz pełną swobodę kształtowania geometrii podpory, program pozwala na szybkie i efektywne przeprowadzenie skomplikowanych obliczeń.

Definicja geometrii przyczółka – typ A
Automatyczna Generacja Raportów
Nienawidzisz papierkowej roboty? My też! Dlatego BestABUT automatycznie generuje raporty z obliczeń, wykonując za Ciebie całą żmudną pracę. Teraz możesz poświęcić więcej czasu na rzeczy, które naprawdę lubisz – na przykład na kolejne projekty!
Integracja z Modułem „Geotechnika” Programu BeStCAD
Któż nie ceni prawdziwej przyjaźni?! BestABUT doskonale współpracuje z modułem „Geotechnika” programu BeStCAD. Dzięki tej współpracy, analiza nośności podłoża gruntowego staje się dziecinnie prosta.
Zgodność z Normami PN i PN-EN (Eurokod)
Program BestABUT oparty jest na dwóch pakietach norm: PN (PN-85/S-10030, PN-83/B-03010) oraz obowiązującej (PN-EN 1990, 1991, 1992, 1997), co gwarantuje zgodność z najnowszymi standardami budowlanymi. Dzięki temu masz spokój ducha, wiedząc, że Twój most nie tylko stoi, ale stoi zgodnie z prawem.
Podsumowanie
BestABUT to narzędzie, które powinno znaleźć się w arsenale każdego inżyniera mostowego. Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji i możliwości, program ten jest jak szwajcarski scyzoryk w świecie inżynierii mostowej. Intuicyjny interfejs, precyzyjne obliczenia, zaawansowana analiza stateczności i automatyczna generacja raportów, to tylko niektóre z wielu zalet BestABUT.
Jeśli chcesz zamienić swoje inżynierskie koszmary w marzenia, wybierz BestABUT. Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach, jakie oferuje program i przekonaj się, jak może on usprawnić Twoją pracę.

Kontakt:
CADmost Projekt S.C. ul. Plebiscytowa 1, 44-100 Gliwice, tel.: 32-231-11-56, sekr@cadmost.com.pl
bestcad.com.pl/bestabut
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Reisch – specjalistyczne naczepy dla sektora drogowego. Konstrukcja, która nie zawodzi
Budownictwo drogowe i mostowe nie znosi kompromisów – zarówno w projektach, jak i sprzęcie. Dlatego nowe otwarcie marki Reisch – jako część Grupy Benalu-Legras – spotkało się z dużym zainteresowaniem w środowisku wykonawców infrastrukturalnych. Za produkcję i obsługę odpowiada Benalu-Legras Polska z Nysy. Fabryka przeszła ogromny rozwój technologiczny i jest dziś jednym z kluczowych zakładów Grupy w Europie oraz centrum produkcyjnym dla tej części Europy. Dostosowane do wyzwań budowy Reisch o...
Kruszywa alternatywne w budownictwie komunikacyjnym
W artykule przedstawiono szczegółowy podział kruszyw budowlanych ze względu na pochodzenie, sposób wytwarzania, uziarnienie oraz gęstość, wskazując różnice między kruszywami naturalnymi, sztucznymi, z recyklingu i odpadowymi. Kruszywa to podstawowy surowiec wykorzystywany przez rodzaj ludzki niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, na którego zapotrzebowanie, przede wszystkim w budownictwie, nieustannie rośnie. Wzmiankowane kruszywa znajdują zastosowanie stricte jako materiał konstrukcyjny...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Głosem branży: Prefabrykacja mostowa. Kierunki rozwoju i potrzeba standaryzacji
Czy prefabrykacja może zmienić sposób, w jaki projektujemy i budujemy mosty? Nowoczesne technologie, rosnące znaczenie zrównoważonego budownictwa i potrzeba lepszego podziału odpowiedzialności w procesie inwestycyjnym sprawiają, że temat standaryzacji rozwiązań prefabrykowanych nabiera szczególnej aktualności. Prefabrykacja znajduje coraz szersze zastosowanie w budownictwie infrastrukturalnym, w tym w projektach mostowych. Jej rozwój technologiczny otwiera nowe możliwości w zakresie projektow...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

Akademia Technologa Holcim – o trendach, innowacjach i nowym podejściu do budownictwa drogowego
Budowa dróg i infrastruktury powinna odbywać się z pełnym profesjonalizmem, dbałością o bezpiecze...

Nowe technologie, trendy i geopolityka na spotkaniu Cynkowników
Trendy, sytuacja branży na rynku lokalnym i nieco szerzej, europejskim, a nawet światowym...

III (33) Poznańskie Seminarium Mostowe „Mosty. Budowa, Wzmacnianie, Przebudowa”
5–6 czerwca 2025 r. w Poznaniu odbyło się seminarium pt. „Mosty. Budowa, wzmacnianie, prz...

infraBIM 2025 Expo & Multi-Conference
infraBIM 2025: cyfrowa przyszłość inżynierii już dziś Kraków, 10–12 czerwca 202...