Konferencja „Utrzymanie dróg” 2024
27-29 maja 2024 r. w Jastrzębiej Górze, odbyła się konferencja „Utrzymanie dróg” zorganizowana przez Kopalnię Soli Kłodawa. Wydarzenie przyciągnęło licznych ekspertów i przedstawicieli branży drogowej z całej Polski, a także przedstawicieli firm związanych z zarządzaniem i utrzymaniem infrastruktury drogowej.
Konferencja rozpoczęła się od uroczystego otwarcia, które poprowadził Waldemar Marciniak, reprezentujący Kopalnię Soli „Kłodawa” S.A. Następnie Przemysław Klonowski (Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa), skupił się na prezentacji istotnych kwestii związanych z dziedziną utrzymania dróg. Jego wystąpienie miało na celu zwrócenie uwagi na kluczowe wyzwania, które stoją przed sektorem drogowym, takie jak konieczność ciągłego doskonalenia infrastruktury drogowej, zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz dostosowanie się do zmieniających się potrzeb społeczno-gospodarczych. Z kolei Zbigniew Kotlarek (polski Kongres Drogowy) skoncentrował się na omówieniu aktualnych wyzwań stojących przed sektorem drogowym. Przedstawił różne strategie i podejścia mające na celu skuteczne zarządzanie infrastrukturą drogową oraz odpowiedzi na współczesne wyzwania stojące przed branżą. Później głos zabrał Janusz Kołodziejski z Kopalni Soli „Kłodawa” S. A. dokonał podsumowania oraz oceny minionego sezonu zimowego 2023/2024, przedstawiając jednocześnie plany i przygotowania na nadchodzący sezon.
W dalszej części wydarzenia Andrzej Jaworski i Tomasz Piegat (Designers) zaprezentowali nowatorskie podejście do zarządzania drogami poprzez wykorzystanie e-usług. Ich prezentacja skupiła się na technologii wspierającej codzienną pracę Zarządu Dróg, oferując rozwiązania mające na celu usprawnienie procesów administracyjnych, monitorowanie stanu infrastruktury drogowej oraz lepszą komunikację między różnymi podmiotami zaangażowanymi w utrzymanie dróg. Ta innowacyjna perspektywa wzbudziła duże zainteresowanie uczestników, którzy dostrzegli w e-usługach potencjał do efektywniejszego zarządzania i optymalizacji działań na drogach. Kolejną prezentacją, która przykuła uwagę uczestników, było wystąpienie Adama Bienieka (Kueper Polska) na temat lemieszy i jakości odśnieżania. Przedstawiając najnowsze rozwiązania w dziedzinie narzędzi do odśnieżania podkreślono kluczowe aspekty, takie jak efektywność, trwałość oraz zrównoważony wpływ na środowisko. Prezentacja pokazała, jak innowacyjne podejście do odśnieżania może znacząco poprawić bezpieczeństwo na drogach w okresie zimowym, co było szczególnie istotne dla uczestników z obszarów o surowych warunkach klimatycznych. Dzień zakończył się panelem dyskusyjnym, który stanowił doskonałą okazję do wymiany poglądów i doświadczeń między uczestnikami. W trakcie dyskusji poruszono szereg istotnych kwestii dotyczących wyzwań związanych z utrzymaniem dróg, w tym zagadnień technicznych, ekonomicznych i ekologicznych. Aktywny udział wszystkich uczestników, różnorodność punktów widzenia oraz otwarta wymiana opinii sprawiły, że panel stał się dynamicznym forum, które wniosło cenne spojrzenie na najważniejsze kwestie branży drogowej. Drugi dzień konferencji upłynął pod znakiem wyjazdu do Gdyni na Rejs statkiem Dragon który był doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania cennych kontaktów zawodowych.
Konferencja „Kopalni Soli Kłodawa” była nie tylko miejscem prezentacji nowoczesnych technologii i rozwiązań, ale także platformą do dyskusji i wymiany wiedzy. Dzięki bogatemu programowi i zaangażowaniu uczestników, wydarzenie przyczyniło się do poszerzenia horyzontów w zarządzaniu infrastrukturą drogową oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych. Wnioski wyciągnięte z konferencji podkreślają znaczenie współpracy, innowacyjności i ciągłego rozwoju w branży drogowej.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Metody poprawy procesu przesiewania kruszyw
Proces przesiewania kruszyw odgrywa kluczową rolę w przemyśle wydobywczym i budowlanym, umożliwiając skuteczną separację materiałów ziarnistych według określonych frakcji. W wielu przypadkach użytkownicy maszyn przesiewających napotykają trudności związane z wydajnością i skutecznością tego procesu. Często nie jest konieczna całkowita wymiana parku maszynowego – istnieje szereg metod, które pozwalają na intensyfikację przesiewania przy niewielkich zmianach konstrukcyjnych i niskich kosztach. ...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
W artykule przedstawiono problematykę oceny przydatności kruszyw łamanych, recyklingowych oraz alternatywnych dla warstw podbudów nawierzchni drogowych wg wymagań normy PN-S-06102:1997 oraz Wymagań Technicznych WT-4:2010. Wskazano różnice w ocenie w zależności od wymagań poszczególnych dokumentów technicznych. Zwrócono uwagę na parametry poszczególnych kruszyw, które związane są z pochodzeniem badanego materiału ziarnistego. Kruszywa są ziarnistym materiałem stosowanym powszechnie w budownict...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Historyczny most kolejowy w Stanach k. Nowej Soli – 6 lat po remoncie i adaptacji na ścieżkę rowerową
W miejscowości Stany, w woj. lubuskim, niedaleko Nowej Soli, znajduje się historyczny, ufortyfikowany most kolejowy, który przeszedł modernizację w 2019 roku i zmienił swoje przeznaczenie na most z przejściem pieszo-rowerowym. Most ten, zaprojektowany na początku XX w., mimo renowacji i konserwacji przeprowadzonych niespełna 6 lat temu, ponownie potrzebuje uwagi zarządcy obiektu oraz prac konserwacyjnych. W 1871 r. w miejscowości Grünberg in Schlesien, dzisiejszej Zielonej Górze, kierownictwo...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...

25 lat Konferencji KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
Organizatorzy Od dwudziestu pięciu lat, począwszy od 2001 roku, Stowarzyszeni...