Rozbudowa DK28 Zator − Medyka, odc. Przemyśl – Medyka

Rozbudowany odcinek położony jest w granicach administracyjnych miasta Przemyśl, gminy Przemyśl oraz gminy Medyka. 16 września 2022 r. uzyskano pozwolenia na użytkowanie drogi. DK28 Zator − Medyka ma charakter strategiczny, gdyż prowadzi do jednego z priorytetowych przejść granicznych łączących Unię Europejską z Ukrainą. 

Początek rozbudowanego odcinka przyjęto w granicach administracyjnych miasta Przemyśla przed skrzyżowaniem DK 28 z drogą gminną nr 116305 do m. Hureczko w km 351+793,00. Koniec rozbudowy znajduje się w km 358+844,26 przy zamykanej rogatce wjazdu na platformę odpraw granicznych polsko-ukraińskiego przejścia drogowego Medyka – Šehyni. 

Zamawiającym inwestycję jest rzeszowski oddział GDDKiA, a wykonawcą − firma Eurovia Polska S.A. Projektantem inwestycji była firma Promost Consulting Sp. z o.o., natomiast konsultantem − firma Prokom Construction Sp. z o.o. Wartość umowy opiewała na ok. 99,5 mln zł. 

Inwestor i wykonawcy od lutego 2022 r. musieli się zmierzyć z wyjątkową sytuacją geopolityczną, co skutkowało wzmożonym ruchem pojazdów na przejściu granicznym Medyka – Szeginie. Potrzebne były konkretne i elastyczne działania na budowie, pozwalające na kontynuowanie robót budowlanych zgodnie z planem pomimo wyjątkowej sytuacji spowodowanej wojną w Ukrainie.

Opis inwestycji

Inwestycja zakresem działania obejmowała rozbudowę 7-kilometrowego odcinka DK28 do przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,50 m, korektę trasy i niwelety drogi poprzez wprowadzenie normatywnych łuków poziomych i pionowych. Nawierzchnia została wzmocniona do nośności 11,5 t/oś, a skrzyżowania zostały rozbudowane z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.