Ostatni z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą

Niecały miesiąc został do zakończenia prac przy ostatnim z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie. Oprócz pociągów będą mogli się po nim poruszać również piesi i rowerzyści. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię średnicową w stolicy Małopolski. W czerwcu uruchomione będą dodatkowe tory w centrum miasta. Projekt zwiększy możliwości kolei w ruchu aglomeracyjnym i krajowym. Inwestycja za przeszło 1,2 mld zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Ostatni z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą

Kończą się przygotowania do otwarcia ostatniego mostu kolejowego przez Wisłę, budowanego w sąsiedztwie przystanku Kraków Zabłocie. Wykonawcy montują chodnik dla pieszych, który jest podwieszony po zewnętrznej stronie konstrukcji obiektu. Na samej przeprawie powstała już droga dla rowerów i tor kolejowy, którym od połowy czerwca będą kursować pociągi. Do tego czasu zakończy się układanie nawierzchni, zamontowane będą bariery ochronne, a lokomotywy przeprowadzą niezbędne próby obciążeniowe. Intensywne prace zauważyć można również w sąsiedztwie mostu – na obu jego końcach budowane są najazdy i schody dla pieszych i rowerzystów. PLK SA zaplanowały je tak, by mogły z nich korzystać również osoby o ograniczonej możliwości poruszania się.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują w sumie trzy mosty kolejowe nad Wisłą, które usprawnią przejazd pociągów w całym regionie. Po dwóch zrealizowanych wcześniej obiektach już...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Marcin Lewandowski: Najlepsi inżynierowie lubią najcięższe wyzwania

Marcin Lewandowski, wiceprezes pionu realizacji w Grupie NDI, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” odpowiada na pytania dot. zarządzania zespołem, nowych projektów, wymagających kontraktów oraz zagranicznych praktyk w budownictwie infrastrukturalnych. Dzieli się także swoimi przemyśleniami o najtrudniejszych aspektach branży budowlanej. O...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.