Tunel w Świnoujściu. Warunki, technologia, materiały

Prefabrykaty konstrukcji tunelu

W tunelu prefabrykaty są ze sobą połączone konstrukcyjnie przy pomocy śrub. Na stykach zostały uszczelnione specjalną masą wypełniającą i zapewniającą właściwe warunki ochrony przeciwpożarowej. Jako pierwsze były układane elementy typu „U” na wcześniej wykonanej podlewce z drenażem. Następnie filigrany, które opierają się na dolnych wspornikach i prefabrykatach „U”. Jako ostatnie zostaną zamontowane płyty sufitowe. Oprócz prefabrykatów w tunelu zbrojone i wylewane były wsporniki, na których opierają się płyty sufitowe oraz filigrany pod płytę jezdną.

ITS

Trwają także przygotowania do wdrożenia Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem (ITS). To ostatni element przygotowań do otwarcia tunelu. System ten będzie działał na wyspie Uznam. Jego zadaniem będzie „rozprowadzenie” ruchu pojazdów wyjeżdżających z tunelu. Świetlne komunikaty będą informowały kierowców m.in. o najbliższych parkingach i liczbie wolnych na nich miejsc, komunikacji miejskiej czy najszybszej trasie dojazdu do Dzielnicy Nadmorskiej. Ruch pojazdów w tunelu będzie całodobowo monitorowany przez pracowników Biura Centrum Obsługi. Dodatkowo, dla bezpieczeństwa w tunelu, będzie zamontowany odcinkowy pomiar prędkości.

Wdrożony Inteligentny System Zarządzania Transportem (ITS) będzie wspomagał działania w zakresie:

  • usprawnienia obsługi podróży wykonywanych przez pojazdy indywidualne w ruchu tranzytowym, wewnętrznym oraz podróży, których celem i źródłem są rejony zlokalizowane wewnątrz miasta Świnoujście;
  • przekazywania informacji kierowcom o utrudnieniach w ruchu (między innymi o zamknięciu tunelu i innych ograniczeniach mający zasadniczy wpływ na zmianę w...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Barbara Michalska, Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście
Tunel pod cieśniną Świny będzie miał wpływ nie tylko na samo miasto i jego rozwój. Większy dostęp komunikacyjny, a co się z tym wiąże, łatwość przemieszczania się ludzi i towarów bez wątpienia będzie pozytywnie oddziaływać także na rozwój miejscowości położonych w tej części województwa i sprawi, że Świnoujście stanie się niekwestionowanym liderem północno-zachodniej części kraju jako silny ośrodek turystyczny i portowy. Obecnie komunikację pomiędzy największymi, zamieszkanymi wyspami Uznam i Wolin stanowią jedynie dwie nitki przeprawy promowej z ograniczoną przepustowością i wysłużonymi promami.
Przygotowując się do otwarcia tunelu, przebudowujemy i inwestujemy w nowy układ drogowy Świnoujścia. Na wyspie Wolin powstają drogi powiązane z tunelem oraz budowanym odcinkiem trasy S3. To przede wszystkim duże rondo, z którego ruch pojazdów będzie kierowany także m.in. do Terminalu Promowego Warszowa.
Z kolei na wyspie Uznam wybudowaliśmy dodatkową ulicę – obwodnicę wschodnią, która obok już istniejącej ulicy Grunwaldzkiej będzie przyjmowała pojazdy wyjeżdżające z tunelu lub kierujące się w jego stronę.

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Jakie są perspektywy rozwoju hydrotechniki w kontekście branży mostowej, zwłaszcza w kontekście zmian klimatycznych i rosnących oczekiwań dotyczących bezpieczeństwa i trwałości konstrukcji? Grzegorz Małasiewicz: Zmiany klimatyczne, a co za tym idzie, zwiększona częstotliwość i intensywność opadów oraz podnoszenie się poziomu mórz, stawiają poważ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.