S3 Troszyn − Świnoujście, odc. 2: Dargobądz (z węzłem) − Troszyn
Droga ekspresowa S3 przebiega wzdłuż zachodniej granicy Polski i połączy Świnoujście (terminal promów morskich) z granicą z Republiką Czeską w Lubawce. Odcinek Dargobądz − Troszyn jest kontynuacją wcześniejszego odcinka Świnoujście − Dargobądz. Rozpoczyna się od węzła Dargobądz, który wchodzi w zakres realizacyjny tego odcinka. Odcinek kończy się na włączeniu w obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic, obejmując przebudowę początkowego (jednojezdniowego) fragmentu tej obwodnicy.
Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie. Konsultantem inwestycji jest P.U.I. EKO-INWEST S.A., natomiast jej wykonawcami Polbud Pomorze, Intop Warszawa, Intop Skarbimierzyce oraz PRD Nowogard S.A.
Wartość całkowita kontraktu wynosi ponad 552 mln zł. Przewidziana data zakończenia kontaktu to 28.05.2024 r.
Opis inwestycji
Przedmiotem zadania jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Dargobądz (z węzła) poprzez węzeł Wolin Zachód oraz węzeł Wolin Wschód do węzła Troszyn (bez węzła) o dł. 16 km. Droga ekspresowa S3 budowana jest w przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z drogą ekspresowa).
Zakres robót
Wykonawca przygotował projekt budowlany, a następnie uzyskał 23 grudnia 2021 r. decyzję ZRID. 30 grudnia 2021 r. zamawiający przekazał wykonawcy plac budowy. Od tego momentu są prowadzone roboty w zakresie budowy drogi ekspresowe...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
dr inż. Grzegorz Szmechel
Wiceprezes Zarządu Laboratorium Drogowe Szczecin Sp. z o.o.Laboratorium Drogowe Szczecin Sp. z o.o. jest akredytowanym przez PCA laboratorium Badawczym, które w swojej codziennej pracy świadczy usługi laboratoryjne i doradcze z zakresu drogownictwa i inżynierii. Obecnie na zlecenie konsorcjum firm Polbud Pomorze, PRD Nowogard i Intop Skarbimierzyce wykonujemy bieżącą obsługę laboratoryjną kontraktu, w pełnym zakresie badań objętych specyfikacją. Jest to część naszej codziennej pracy, którą nasi inżynierowie i technicy wykonują z prawdziwym zaangażowaniem. Jednakże to nietypowe zadania, jakie pojawiają się podczas budowy, przynoszą nam największą satysfakcję. Na zlecenie wykonawcy przygotowaliśmy rozwiązania zamienne w zakresie technologii robót, między innymi recepty na mieszanki związane i niezwiązane, rozwiązania zaproponowane przez naszych technologów pozwoliły wykonawcy zaoszczędzić przede wszystkim czas, który dziś jest na kontrakcie dobrem tak samo cennym jak pieniądze.
Szczególnie dumni jesteśmy z faktu, że na budowie odcinka Dargobądz − Troszyn mogliśmy w pełni wykorzystać nasz dział geologiczny i zaawansowane laboratorium mechaniki gruntów. Przeprowadziliśmy specjalistyczne badania podłoża: głębokie odwierty rurowane z poborem prób z głębokości prawie 25 m, następnie wykonaliśmy laboratoryjne badania wytrzymałościowe podłoża w aparacie trójosiowym, konsolidometrach i aparatach bezpośredniego ścinania. Wyniki tych badań pozwoliły naszemu klientowi na optymalizację posadowienia obiektu ML-7 mostu łukowego przez Dziwnę.
Doskonała współpraca pomiędzy działem technologicznym wykonawcy a Laboratorium sprawia, że z punktu widzenia jakości oraz technologii robót budowa przebiega bezproblemowo, a kolejne kamienie milowe kontraktu są osiągane. Cieszymy się, że jako firma możemy być drobną częścią tego niewątpliwie ważnego dla regionu przedsięwzięcia.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Reisch – specjalistyczne naczepy dla sektora drogowego. Konstrukcja, która nie zawodzi
Budownictwo drogowe i mostowe nie znosi kompromisów – zarówno w projektach, jak i sprzęcie. Dlatego nowe otwarcie marki Reisch – jako część Grupy Benalu-Legras – spotkało się z dużym zainteresowaniem w środowisku wykonawców infrastrukturalnych. Za produkcję i obsługę odpowiada Benalu-Legras Polska z Nysy. Fabryka przeszła ogromny rozwój technologiczny i jest dziś jednym z kluczowych zakładów Grupy w Europie oraz centrum produkcyjnym dla tej części Europy. Dostosowane do wyzwań budowy Reisch o...
Kruszywa alternatywne w budownictwie komunikacyjnym
W artykule przedstawiono szczegółowy podział kruszyw budowlanych ze względu na pochodzenie, sposób wytwarzania, uziarnienie oraz gęstość, wskazując różnice między kruszywami naturalnymi, sztucznymi, z recyklingu i odpadowymi. Kruszywa to podstawowy surowiec wykorzystywany przez rodzaj ludzki niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, na którego zapotrzebowanie, przede wszystkim w budownictwie, nieustannie rośnie. Wzmiankowane kruszywa znajdują zastosowanie stricte jako materiał konstrukcyjny...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Głosem branży: Prefabrykacja mostowa. Kierunki rozwoju i potrzeba standaryzacji
Czy prefabrykacja może zmienić sposób, w jaki projektujemy i budujemy mosty? Nowoczesne technologie, rosnące znaczenie zrównoważonego budownictwa i potrzeba lepszego podziału odpowiedzialności w procesie inwestycyjnym sprawiają, że temat standaryzacji rozwiązań prefabrykowanych nabiera szczególnej aktualności. Prefabrykacja znajduje coraz szersze zastosowanie w budownictwie infrastrukturalnym, w tym w projektach mostowych. Jej rozwój technologiczny otwiera nowe możliwości w zakresie projektow...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

Akademia Technologa Holcim – o trendach, innowacjach i nowym podejściu do budownictwa drogowego
Budowa dróg i infrastruktury powinna odbywać się z pełnym profesjonalizmem, dbałością o bezpiecze...

Nowe technologie, trendy i geopolityka na spotkaniu Cynkowników
Trendy, sytuacja branży na rynku lokalnym i nieco szerzej, europejskim, a nawet światowym...

III (33) Poznańskie Seminarium Mostowe „Mosty. Budowa, Wzmacnianie, Przebudowa”
5–6 czerwca 2025 r. w Poznaniu odbyło się seminarium pt. „Mosty. Budowa, wzmacnianie, prz...

infraBIM 2025 Expo & Multi-Conference
infraBIM 2025: cyfrowa przyszłość inżynierii już dziś Kraków, 10–12 czerwca 202...