Rozbudowa węzła Kraków Południe

Jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy węzła Kraków Południe. Skrzyżowanie autostrady A4 i drogi krajowej nr 7 zostanie gruntownie zmodernizowane. Kluczowe będzie oddzielenie ruchu tranzytowego i lokalnego. Każdy z nich będzie miał osobny układ drogowy.

Rozbudowa węzła Kraków Południe

Wyodrębnienie ruchu tranzytowego

Najważniejszą zmianą przy węźle Kraków Południe będzie wybudowanie ok. 300-metrowej estakady, w ciągu drogi krajowej nr 7. Tędy zostanie poprowadzony ruch z miasta w kierunku Zakopanego. Na estakadę będzie można wjechać również z autostrady. Jadąc od strony Myślenic kierowcy będą mogli przejechać estakadą do Krakowa lub zjechać z niej na A4 w kierunku Katowic albo Rzeszowa. 

Ułatwienie ruchu dla mieszkańców

Pod estakadą powstanie rondo, które połączy się z ulicami Poronińską, Taklińskiego i Kłuszyńską. Wjazd na rondo będzie możliwy z Zakopianki od strony Krakowa i Myślenic. Autostrada również połączy się z rondem, dzięki czemu mieszkańcy Opatkowic wjadą na A4 z pominięciem estakady. 

Zjeżdżając z autostrady w kierunku Myślenic kierowcy będą mogli: 

  • wjechać na estakadę i stamtąd jechać dalej na południe; 
  • dojechać do ronda i z niego zjechać na jedną z ulic w Opatkowicach lub pojechać w kierunku Krakowa. 

Zmiany obejmą też pieszych. Powstaną dwa przejścia pod drogą krajową nr 7, przy ul. Poronińskiej i przy ul. Opatkowickiej. Powstanie też przejście w nasypie pod zjazdami z A4, które połączy ul. Kłuszyńską i ul. Zakopiańską. 

Co dalej?

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla wariantu nr 4 rozbudowy węzła. Teraz nastąpią przygotowania szczegółowego projekt budowy nowego węzła. 

Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej). Prace budowlane zaplanowano na lata 2025-2027. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Kto zaprojektuje przygraniczny fragment S17?

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.