Kto zaprojektuje przygraniczny fragment S17?

W przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego wpłynęły cztery oferty. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.

Kto zaprojektuje przygraniczny fragment S17?

Zestawienie ofert

Najniższa, złożona przez firmę Sweco Polska ma wartość 4,7 mln zł, natomiast najwyższą, na kwotę 11 mln zł, złożyła firma Schuessler – Plan Inżynierzy. Obecnie komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert.

  • Schuessler – Plan Inżynierzy – 11 066 873,34 zł
  • Konsorcjum Arcadis (lider), Lens (partner) – 6 223 800,00 zł
  • TPF – 4 724 774,40 zł
  • Sweco Polska – 4 678 115,11 zł

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, wraz z możliwymi wariantami przebiegu drogi, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz przygotowanie dokumentacji do przetargu w trybie Projektuj i buduj.

Dojazd do granicy

Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski-Hrebenne. Odcinek jest obecnie w realizacji w systemie Projektuj i buduj, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska. Obiekt będzie realizowany w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.

Inwestycja zapewni zwiększenie płynności ruchu pojazdów ciężarowych w obrębie przejścia granicznego i zapobiegnie tworzeniu się zatorów i kolejek pojazdów oczekujących na granicy. Wpłynie to także na poprawę bezpieczeństwa i komfort podróżowania kierowców pojazdów osobowych.

źródło: GDDKiA
fot.iStock

Przeczytaj również: FEnIKS – pierwsza umowa o dofinansowanie

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.