Reklama

Podpisano umowę na budowę dwóch kolejnych odcinków S17

W Tomaszowie Lubelskim zostały podpisane umowy na realizację dwóch odcinków drogi ekspresowej S17: Zamość Południe-Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski-Hrebenne. W ceremonii podpisania uczestniczyli m.in. wiceprezes Rady Ministrów, minister aktywów państwowych Jacek Sasin, wiceminister infrastruktury Rafał Weber, poseł na Sejm RP Tomasz Zieliński, wojewoda lubelski Lech Sprawka oraz wicewojewoda Robert Gmitruczuk i wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa.

Podpisano umowę na budowę dwóch kolejnych odcinków S17

Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym. Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
 
Jeszcze kilka lat temu wyraźnie było widać, że zdecydowana większość inwestycji w drogi ekspresowe i autostrady koncentrowała się raczej w Polsce zachodniej i centralnej. Tutaj powstawały tylko niewielkie odcinki. To się radykalnie zmieniło. W Realizowane są strategiczne inwestycje na czele z Via Carpatia – kręgosłupem komunikacyjnym Polski wschodniej i Europy środkowej. Ten „kościec komunikacyjny” jest ważny nie tylko dla szybkości przemieszczania się, dla wygody, bezpieczeństwa, ale ważny przede wszystkim dla rozwoju. Dobra infrastruktura drogowa, dobrej jakości drogi są kołem zamachowym rozwoju, przynoszącym inwestycje i nowe miejsca pracy. Dają szanse na to, aby móc pozostać tutaj, a nie szukać lepszego życia w wielkich metropoliach w Polsce. Dzisiaj nasz rząd pokazuje dobrą perspektywę, która jest w zasięgu ręki. Te dzisiejsze umowy stwarzają bliską perspektywę na to, że te drogi zamienią się z dróg opisanych w dokumentach, pokazywanych na mapach, na realne asfaltowe drogi, które będą łączyły miejscowości w tej części Polski, z pozostałymi częściami w kraju i z całą Europą – mówił wiceprezes Rady Ministrów, minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
 
Odcinek Zamość Południe-Tomaszów Lubelski będzie liczył około 18,5 km i będzie przebiegać wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa. Za Tarnawatką trasa będzie przebiegać w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, przed obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, która jest w eksploatacji (udostępniona została pierwsza nitka, trwa budowa drugiej). Planowane lata realizacji: 2024-2026.
 
Odcinek Tomaszów Lubelski-Hrebenne będzie liczył około 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego. Planowane lata realizacji: 2024-2026.
 
– Bez dobrze zorganizowanej infrastruktury drogowej nie można mówić o rozwoju. W województwie lubelskim widać, że drogi to jest coś, co podnosi potencjał turystyczny i gospodarczy. Gdy system dróg szybkiego ruchu zostanie uruchomiony, to Lubelszczyzna wejdzie do ekstraklasy transportowej. Te inwestycje zaprocentują od strony komunikacyjnej, turystycznej i gospodarczej. Żeby one mogły zostać zrealizowane musiały nastąpić dwa ważne czynniki: wyznaczenie celu inwestycyjnego – budowa dróg szybkiego ruchu we wschodnich regionach i zabezpieczenie środków finansowych – rząd polski je zabezpieczył. Polskie społeczeństwo czeka na te drogi, one w sposób fundamentalny zmienią naszą rzeczywistość i będą służyły rozwojowi – podkreślał wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

źródło i fot.: Lubelski Urząd Wojewódzki

Przeczytaj również: S17 z Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego

Wywiady

Jan Styliński: Rynek robót drogowych ma szansę utrzymać potencjał wykonawczy polskiego budownictwa

Jan Styliński, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omówił wyzwania, z jakimi boryka się sektor budownictwa w Polsce po trudnym roku 2023. Ocenił także spadek inwestycji i wysokie ceny materiałów jako główne wyzwania, zaznaczając konieczność utrzymania programów inwestycyjnych i ha...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.