Nowy most w Lublinie

Realizowana inwestycja jest położona w południowej części miasta Lublin, nad rzeką Bystrzycą, w pobliżu zalewu Zemborzyckiego.

Most w Lublinie zrealizowano na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie w ramach inwestycji o nazwie „Przebudowa mostu na rzece Bystrzycy wraz z przebudową/rozbudową ul. Żeglarskiej w Lublinie na odcinku od węzła przesiadkowego przy ul. Żeglarskiej do skrzyżowania z ul. Nałkowskich”. Głównym celem tej inwestycji było zastąpienie starego trójprzęsłowego mostu wykonanego w technologii prefabrykatów belkowych typu „Gromnik” nowym jednoprzęsłowym, podwieszonym mostem zespolonym. W przekroju poprzecznym ustrój nośny nowego obiektu tworzy ruszt złożony z dwóch stalowych dźwigarów połączonych poprzecznicami oraz podłużnicami. Ruszt belkowy zespolono z żelbetową płytą o zmiennej grubości i podwieszony do stalowych pylonów skrzynkowych za pomocą wieszaków prętowych.

Projekt mostu w Lublinie opracowało biuro VBCADPROJEKT Sp. z o.o. z Lublina. Dodatkowo firma Inżynierska GF-MOSTY Grzegorz Frej z Piekar Śląskich odpowiadała za przygotowanie projektu technologicznego montażu.

Rzeka w miejscu budowy miała szerokość ok. 15 m, to nie ona stanowiła tutaj główną przeszkodę wykonawczą. Obecność linii wysokiego napięcia stanowiła główny czynnik decydujący o doborze technologii budowy.

Ze względu na ograniczone możliwości ustawienia żurawia w strefie bezpieczeństwa linii wysokiego napięcia zdecydowano się na technologię nasuwania podłużnego. Proces ten obejmował kilka kluczowych etapów:

  1. Montaż podpór tymczasowych z łożyskami ślizgowymi.
  2. Montaż segmentu nr 1.
  3. Przesunięcie segmentu nr 1 na miejsce docelowe.
  4. Montaż segmentu n...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.