Kolejna kładka dla pieszych nad Zakopianką

GDDKiA rozpoczęła budowę kolejnej kładki dla pieszych nad Zakopianką, tym razem w Mogilanach. Między Krakowem a Myślenicami jest już sześć takich obiektów. Niebawem zacznie się budowa pięciu kolejnych.

Kolejna kładka dla pieszych nad Zakopianką

Kładka

Nowe przejście dla pieszych nad Zakopianką powstanie w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań.

Przez ten odcinek Zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych. 

Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.  

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace planujemy zakończyć w listopadzie tego roku. 

Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) Zakopianką

Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które powstają dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki: 

  • koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; 
  • koło przystanku autobusowego Góra Libertowska; 
  • przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. 

Te obiekty powstaną w ramach przebudowy Zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku. 

Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstanie kolejna kładka, w Głogoczowie. Jej budowę planuje się na wiosnę. Wtedy też powinna się zacząć budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi. 

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Spotkanie ws. polskich propozycji do zmiany umowy dot. transportu drogowego towarów między UE a Ukrainą

Wywiady

Robert Geryło: Polska jest jednym z ważniejszych rynków produkcji wyrobów budowlanych

Dr inż. Robert Geryło, Dyrektor Instytutu Techniki Budowlanej (ITB), w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” odkrywa główne cele i zadania instytutu, który odgrywa kluczową rolę w rozwijaniu nowoczesnego budownictwa w Polsce. ITB, jako wiodący ośrodek badawczy, nie tylko uzyskał wysoką kategorię A w dwóch ostatnich ewaluacjach jakości, ale t...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.