Intertraffic Amsterdam zaprezentuje swoją największą edycję w historii – Inteligentna, bezpieczna i zrównoważona mobilność dla wszystkich
Intertraffic Amsterdam jest zakorzeniony jako wiodące globalne spotkanie biznesowe i rządowe poświęcone inteligentnej mobilności, infrastrukturze, zarządzaniu ruchem, bezpieczeństwu drogowemu i parkowaniu. Od momentu powstania w 1972 roku Intertraffic jest znany z identyfikowania trendów, wprowadzania nowych rozwiązań, dawania światu pierwszego spojrzenia na przełomowe innowacje technologiczne, a także ogłaszania wielu inicjatyw i najlepszych praktyk, nowych graczy, głównych współpracy i wspólnych przedsięwzięć. Edycja 2024 ma być największą jak dotąd edycją i obejmuje ponad 900 wystawiających się organizacji publicznych i prywatnych rozmieszczonych w 13 halach, zajmujących łączną powierzchnię porównywalną z 12 boiskami piłkarskimi. W programie znajduje się 110 sesji wiedzy w ramach Intertraffic Summit & Demonstration Programme, odbywających się w czterech dużych salach na terenie wydarzenia. Oczekuje się, że 35 000 profesjonalistów z branży i przedstawicieli miast i regionów z około 140 krajów weźmie udział w niezrównanych możliwościach uczenia się i nawiązywania kontaktów. Intertraffic Amsterdam odbędzie się w dniach 16-19 kwietnia 2024 r. w RAI Amsterdam w Holandii.
![](https://drogowo-mostowy.pl/wp-content/uploads/sites/10/2024/02/Intertraffic-Amsterdam-zaprezentuje-swoja-najwieksza-edycje-w-historii-2-1-695x391.jpg)
Duży nacisk na odporność na zmiany klimatu, sztuczną inteligencję, IoT i rozwiązania interoperacyjne
Program Intertraffic Summit & Demonstration na 2024 r. obejmuje najnowsze urządzenia drogowe, technologie mobilności, komunikacji i danych w celu zwiększenia płynności ruchu, bezpieczeństwa na drogach, zrównoważonego rozwoju i komfortu życia w miastach i wokół nich oraz stworzenia płynnych usług mobilności dla podróżnych. Program obejmuje prezentacje, pokazy, interaktywne prezentacje, dyskusje panelowe, warsztaty i debaty na temat rozwiązań dla stale rosnących problemów związanych z dostępnością, bezpieczeństwem drogowym i klimatem. W hali nr 7 znajdują się cztery wielkie teatry Summit, duża strefa networkingowa, w której można spotkać się z prelegentami, oraz wewnętrzna strefa demonstracyjna. Renomowane firmy, miasta i organizacje interesariuszy, takie jak PTV, Swarco, Yunex Traffic, EasyPark, Skidata, Flowbird, Be-Mobile, Nissan, Mercedes, Vitronic, Capgemini, MOVYON, miasta Amsterdam i Rotterdam, Europejskie Stowarzyszenie Parkingowe, Polis, MaaS Alliance, Międzynarodowa Federacja Drogowa, IRF Global, Europejska Federacja Cyklistów, Holenderska Ambasada Rowerowa i krajowe organizacje ITS są częścią programu. Pełny program zostanie opublikowany na stronie internetowej Intertraffic w pierwszym tygodniu lutego 2024 roku.
Przedstawione i zaprezentowane rozwiązania w zakresie mobilności, wizje mobilności miejskiej oraz wytyczne dotyczące polityki i egzekwowania przepisów dotyczą wyzwań sektorowych, w tym pilnych kwestii klimatycznych, wyzwań związanych z budową, remontem i utrzymaniem dróg oraz rosnącej liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Uwzględniają one również trwającą cyfryzację, automatyzację, elektryfikację, zapotrzebowanie na informacje o ruchu drogowym i podróżach w czasie rzeczywistym oraz potrzebę bardziej interoperacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, aby zapewnić podróżnym płynne wrażenia z podróży. Szczególny nacisk w programie położono na sesje dostosowane do decydentów z miast, operatorów dróg lub dostawców technologii.
Zarządzanie ruchem przestawia się na cyfryzację
Wraz z postępującą cyfryzacją, podłączaniem urządzeń przydrożnych do użytkowników dróg, rosnącymi środkami zrównoważonego rozwoju i rosnącym zapotrzebowaniem na dostosowane wskazówki dotyczące trasy, obowiązki operatorów dróg ewoluują. W konsekwencji zarządzanie ruchem drogowym również zmierza w kierunku cyfryzacji. Technologie mające na celu poprawę płynności ruchu, inteligentne, bezpieczne i zrównoważone sposoby kierowania ruchem, samochodowe usługi informacyjne w czasie rzeczywistym, (wrażliwe na zanieczyszczenia) zrównoważone zarządzanie ruchem, inteligentne systemy monitorowania ruchu i pobierania opłat drogowych, nowe systemy egzekwowania i wykrywania kamer, wykrywanie AI na skrzyżowaniach, rozwiązania do zarządzania przeciwprądem i strefy środowiskowe stanowią rdzeń programu. Uczestnicy mogą wziąć udział w sesjach Yunex, PTV, Edeva, Royal HaskoningDHV, Eyyes, Hayden AI i SICK prezentujących swoje zorientowane na środowisko zarządzanie ruchem, adaptacyjne sterowanie sygnalizacją i systemy wykrywania kamer nowej generacji. Technologie, które z pewnością pomogą zarządcom dróg i decydentom politycznym miast w ich codziennej pracy, aby utrzymać płynność ruchu, dostępność miast i bezpieczeństwo na drogach dla wszystkich użytkowników dróg.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych
Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...
KPO: wsparcie unijne dla polskiej odbudowy
KPO to strategiczny program przyjęty przez rząd Polski, który ma na celu odbudowę gospodarki oraz zwiększenie jej odporności na wszelkie kryzysy. Program składa się z 55 inwestycji i 55 reform, których celem jest stymulowanie wzrostu gospodarczego, tworzenie miejsc pracy oraz modernizacja i transformacja różnych sektorów gospodarki. Środki na realizację KPO pochodzą głównie z funduszy Unii Europejskiej, które zostały przyznane Polsce w ramach tzw. Planu Odbudowy dla Europy. Polska otrzyma 59,...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
W artykule opisano system koparki-wywrotki powszechnie stosowany w kopalniach odkrywkowych. Autor skupia się na jego strukturze i organizacji na przykładzie kopalni „El Cerrejón” w Kolumbii. Wspomina również o kosztach sprzętu, które mogą być znaczne, oraz omawia kluczowe aspekty techniczne i operacyjne związane z użytkowaniem tych maszyn w górnictwie odkrywkowym. Jednym z najpowszechniej stosowanych systemów maszynowych w górnictwie odkrywkowym jest system maszyny ładujące − dyskretne środki...
Nie święci piaski sieją, czyli badania kruszyw w teorii i praktyce
Artykuł porusza tematykę badań kruszyw z perspektywy praktycznej i teoretycznej. Autor, opierając się na swoich wieloletnich doświadczeniach, wprowadza czytelnika w różnorodne aspekty tego zagadnienia, jednocześnie podkreślając, że celem artykułu nie jest przedstawienie wyników badań, lecz zwrócenie uwagi na niejednoznaczności i wyzwania związane z normami i praktyką w tej dziedzinie. Publikacji na temat badań kruszyw jest mnóstwo, zarówno w literaturze popularnonaukowej, jak i branżowej. Moi...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Posadowienie przepustów i mostów ekologicznych z uwzględnieniem warunków gruntowo-wodnych
Artykuł skupia się na zagadnieniach związanych z właściwym posadowieniem specyficznych konstrukcji inżynierskich, jakimi są przepusty i mosty ekologiczne, m.in. w kontekście zrównoważonego rozwoju. Istotą problemu jest zapewnienie trwałości i bezpieczeństwa posadowienia tych konstrukcji w aspekcie zmieniających się warunków gruntowo-wodnych, które mogą wpływać na ich stabilność i funkcjonalność. Opisywana w artykule tematyka jest niezwykle ważna z uwagi na realizację coraz większej liczby obi...
Posadowienie przepustów i mostów ekologicznych z uwzględnieniem warunków gruntowo-wodnych
Artykuł skupia się na zagadnieniach związanych z właściwym posadowieniem specyficznych konstrukcji inżynierskich, jakimi są przepusty i mosty ekologiczne, m.in. w kontekście zrównoważonego rozwoju. Istotą problemu jest zapewnienie trwałości i bezpieczeństwa posadowienia tych konstrukcji w aspekcie zmieniających się warunków gruntowo-wodnych, które mogą wpływać na ich stabilność i funkcjonalność. Opisywana w artykule tematyka jest niezwykle ważna z uwagi na realizację coraz większej liczby obi...
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
![](https://drogowo-mostowy.pl/wp-content/uploads/sites/10/2024/06/Konferencja-Naukowo-Techniczna-Konstrukcje-Sprezone-KS2024_1-343x193.jpg)
Konferencja Naukowo-Techniczna Konstrukcje Sprężone KS2024
Konferencja Naukowo-Techniczna Konstrukcje Sprężone KS2024, 13-14 maja 2024, Kraków
![Konferencja „Utrzymanie dróg” 2024](https://drogowo-mostowy.pl/wp-content/uploads/sites/10/2024/06/Konferencja-„Utrzymanie-drog-2024-1-343x193.jpg)
Konferencja „Utrzymanie dróg” 2024
27-29 maja 2024 r. w Jastrzębiej Górze, odbyła się konferencja „Utrzymanie dróg” zorganiz...
![Seminarium Drogowe „Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury drogowej”](https://drogowo-mostowy.pl/wp-content/uploads/sites/10/2024/06/Seminarium-Drogowe_7-343x193.jpg)
Seminarium Drogowe „Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury drogowej”
16-17 maja 2024 r. w Pokrzywnej odbyła się kolejna edycja Seminarium drogowego „Projektow...
![Mosty Tradycja i Nowoczesność](https://drogowo-mostowy.pl/wp-content/uploads/sites/10/2024/06/Mosty-Tradycja-i-Nowoczesnosc_2-343x193.jpg)
Mosty Tradycja i Nowoczesność
W dniach 16-17 maja 2024 roku gościliśmy na Politechnice Bydgoskiej wybitnych polskich i ...