Intertraffic Amsterdam zaprezentuje swoją największą edycję w historii – Inteligentna, bezpieczna i zrównoważona mobilność dla wszystkich

Intertraffic Amsterdam jest zakorzeniony jako wiodące globalne spotkanie biznesowe i rządowe poświęcone inteligentnej mobilności, infrastrukturze, zarządzaniu ruchem, bezpieczeństwu drogowemu i parkowaniu. Od momentu powstania w 1972 roku Intertraffic jest znany z identyfikowania trendów, wprowadzania nowych rozwiązań, dawania światu pierwszego spojrzenia na przełomowe innowacje technologiczne, a także ogłaszania wielu inicjatyw i najlepszych praktyk, nowych graczy, głównych współpracy i wspólnych przedsięwzięć. Edycja 2024 ma być największą jak dotąd edycją i obejmuje ponad 900 wystawiających się organizacji publicznych i prywatnych rozmieszczonych w 13 halach, zajmujących łączną powierzchnię porównywalną z 12 boiskami piłkarskimi. W programie znajduje się 110 sesji wiedzy w ramach Intertraffic Summit & Demonstration Programme, odbywających się w czterech dużych salach na terenie wydarzenia. Oczekuje się, że 35 000 profesjonalistów z branży i przedstawicieli miast i regionów z około 140 krajów weźmie udział w niezrównanych możliwościach uczenia się i nawiązywania kontaktów. Intertraffic Amsterdam odbędzie się w dniach 16-19 kwietnia 2024 r. w RAI Amsterdam w Holandii.

Duży nacisk na odporność na zmiany klimatu, sztuczną inteligencję, IoT i rozwiązania interoperacyjne

Program Intertraffic Summit & Demonstration na 2024 r. obejmuje najnowsze urządzenia drogowe, technologie mobilności, komunikacji i danych w celu zwiększenia płynności ruchu, bezpieczeństwa na drogach, zrównoważonego rozwoju i komfortu życia w miastach i wokół nich oraz stworzenia płynnych usług mobilności dla podróżnych. Program obejmuje prezentacje, pokazy, interaktywne prezentacje, dyskusje panelowe, warsztaty i debaty na temat rozwiązań dla stale rosnących problemów związanych z dostępnością, bezpieczeństwem drogowym i klimatem. W hali nr 7 znajdują się cztery wielkie teatry Summit, duża strefa networkingowa, w której można spotkać się z prelegentami, oraz wewnętrzna strefa demonstracyjna. Renomowane firmy, miasta i organizacje interesariuszy, takie jak PTV, Swarco, Yunex Traffic, EasyPark, Skidata, Flowbird, Be-Mobile, Nissan, Mercedes, Vitronic, Capgemini, MOVYON, miasta Amsterdam i Rotterdam, Europejskie Stowarzyszenie Parkingowe, Polis, MaaS Alliance, Międzynarodowa Federacja Drogowa, IRF Global, Europejska Federacja Cyklistów, Holenderska Ambasada Rowerowa i krajowe organizacje ITS są częścią programu. Pełny program zostanie opublikowany na stronie internetowej Intertraffic w pierwszym tygodniu lutego 2024 roku.

Przedstawione i zaprezentowane rozwiązania w zakresie mobilności, wizje mobilności miejskiej oraz wytyczne dotyczące polityki i egzekwowania przepisów dotyczą wyzwań sektorowych, w tym pilnych kwestii klimatycznych, wyzwań związanych z budową, remontem i utrzymaniem dróg oraz rosnącej liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Uwzględniają one również trwającą cyfryzację, automatyzację, elektryfikację, zapotrzebowanie na informacje o ruchu drogowym i podróżach w czasie rzeczywistym oraz potrzebę bardziej interoperacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, aby zapewnić podróżnym płynne wrażenia z podróży. Szczególny nacisk w programie położono na sesje dostosowane do decydentów z miast, operatorów dróg lub dostawców technologii.

Zarządzanie ruchem przestawia się na cyfryzację

Wraz z postępującą cyfryzacją, podłączaniem urządzeń przydrożnych do użytkowników dróg, rosnącymi środkami zrównoważonego rozwoju i rosnącym zapotrzebowaniem na dostosowane wskazówki dotyczące trasy, obowiązki operatorów dróg ewoluują. W konsekwencji zarządzanie ruchem drogowym również zmierza w kierunku cyfryzacji. Technologie mające na celu poprawę płynności ruchu, inteligentne, bezpieczne i zrównoważone sposoby kierowania ruchem, samochodowe usługi informacyjne w czasie rzeczywistym, (wrażliwe na zanieczyszczenia) zrównoważone zarządzanie ruchem, inteligentne systemy monitorowania ruchu i pobierania opłat drogowych, nowe systemy egzekwowania i wykrywania kamer, wykrywanie AI na skrzyżowaniach, rozwiązania do zarządzania przeciwprądem i strefy środowiskowe stanowią rdzeń programu. Uczestnicy mogą wziąć udział w sesjach Yunex, PTV, Edeva, Royal HaskoningDHV, Eyyes, Hayden AI i SICK prezentujących swoje zorientowane na środowisko zarządzanie ruchem, adaptacyjne sterowanie sygnalizacją i systemy wykrywania kamer nowej generacji. Technologie, które z pewnością pomogą zarządcom dróg i decydentom politycznym miast w ich codziennej pracy, aby utrzymać płynność ruchu, dostępność miast i bezpieczeństwo na drogach dla wszystkich użytkowników dróg.

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w wywiadzie z redakcją „Magazynu Autostrady” podzielił się refleksjami na temat swojej 25-letniej kariery oraz ewolucji branży drogowej w Polsce. Jego osiągnięcia, takie jak budowa nowoczesnego zarządu dróg oraz wdrożenie Wytycznych Technicznych ZDW, stały się fundamentem rozwoju i...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.