Drążenie łódzkiego tunelu średnicowego

Budowa tunelu średnicowego to kontynuacja prac rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja przyczyni się do stworzenia efektywnego systemu krajowych połączeń międzyregionalnych obejmujących region środkowej Polski. Do robót wykorzystane są dwie maszyny TBM.

Projekt pn. „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), Etap II, Odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec” jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zamawiającym inwestycję są PKP Polskie Linie Kolejowe SA. PLK podpisały w grudniu 2017 r. umowę z konsorcjum: Energopol Szczecin oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, na projekt i budowę tunelu średnicowego w Łodzi. Wartość projektu wynosi 1 764 333 383,70 zł, z czego dofinansowanie unijne to 1 434 417 385,13 zł. W budowie tuneli wykorzystywana jest technologia TBM (ang. Tunel Boring Machine).

Komentarz firmy

Hubert Tomczak
dyrektor zarządzający Soletanche Polska
Naszym zadaniem jako partnera geotechnicznego jest pomóc klientom w dobrym przygotowaniu się do zadania. W przypadku realizacji komory Odolanowskiej bardzo wcześnie usiedliśmy do rozmów z generalnym wykonawcą, dzięki czemu mogliśmy przygotować przemyślaną koncepcję, która da nam wszystkim korzyści. Pozwoli „kupić czas” podczas realizacji prac geotechnicznych, ale też przyśpieszy roboty ziemne i żelbetowe. Nie będę ukrywał, że przekonanie generalnego wykonawcy do naszej koncepcji było jednym z trudniejszych zadań, natomiast po wykonaniu pierwszego szachtu komory Odolanowskiej klient miał już twarde dowody na to, że rozwiązanie się sprawdziło. Zapewne to sprawiło, że stało się ono referencyjnym dla pozostałych komór realizowanych przez konkurencję. Trzeba dodać, że generalny wykonawca wsłuchał się również w nasze potrzeby i przygotował nam świetną platformę roboczą, dzięki której zyskaliśmy czas, ponieważ mogliśmy sprawnie operować maszynami na placu. Dzięki współpracy zyskaliśmy zaufanie, co pozwoliło nam na pozyskanie kolejnych zakresów prac na tej inwestycji. Warto wspomnieć, że monitoring geotechniczny dla całej inwestycji jest realizowany przez markę Sixense – z portfolio Soletanche Polska.

Wywiady

Waldemar Gajeski: Mosty łączą ludzi

Waldemar Gajeski, dyrektor Dyrekcji Mostowej STRABAG, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” odpowiada na pytania związane m.in. z kryzysową sytuacją w branży budowlanej oraz rozwiązaniami systemowymi, które mogłyby pomóc polskim firmom go przetrwać. Ponadto omawia perspektywy branży mostowej na przyszły rok, a także zdradza, która realizacja ...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.