Remont mostu przez Wisłę w Grudziądzu

Dzięki pracom remontowym most zachowa dobre parametry obiektu w przyszłości. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą prac o wartości blisko 41 mln zł netto ze środków budżetowych.

Remont mostu przez Wisłę w Grudziądzu

Rozpoczynają się prace remontowe na moście kolejowo-drogowym im. Bronisława Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Grudziądzu. 11-przęsłowy obiekt, liczący prawie 1100 metrów, to najdłuższa tego typu konstrukcja w kraju.

Na moście oraz na dojazdach wykonawca wymieni tory, a na obiekcie mostownice. Naprawę przejdą elementy konstrukcji stalowej, którą dodatkowo pokryje nowa powłoką antykorozyjną. Zabudowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Efektem prac będzie zachowanie dobrych parametrów obiektu w przyszłości. Wyremontowany obiekt zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów, które pojadą po nim szybciej – do 80 km/h (obecnie do 50 km/h). Poprawi się także estetyka mostu.

Zakres prac i zmiany w komunikacji pociągów

Zakończenie pierwszego etapu prac i powrót pociągów na most szacuje się na w grudniu br. Remont wykona firma Intop Warszawa Sp. z o.o. za kwotę 40,374 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.

W 2024 r. zaplanowano wykonanie drugiego etapu prac remontowych, w tym poszerzenie chodnika do ciągu pieszo-rowerowego oraz kontynuacja prac naprawczych i zabezpieczenia antykorozyjnego stalowej konstrukcji przęseł.

PLK S.A. w poprzednich latach wyremontowały podpory mostu w Grudziądzu. Za 21 mln zł netto m. in. wzmocniono fundamenty, zabezpieczono konstrukcję powłoką antykorozyjną oraz dokonano konserwacji łożysk.

źródło i fot.: PKP PLK

przeczytaj również: Otwarto oferty na dokumentację DK7 z Rabki do Chyżnego

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.